VOĐENJE DNEVNIKA UMJESTO LIJEKOVA

Zahvalnost kao učinkovit lijek protiv nesanice, tjeskobe i depresije, a popravlja i odnose s okolinom


Vedrana Sunko
04.06.2019.08:00
Zahvalnost kao učinkovit lijek protiv nesanice, tjeskobe i depresije, a popravlja i odnose s okolinom
iStock

sažeto

Nakon deset tjedana učesnici koji su vodili dnevnik zahvalnosti su se osjećali čak 25 % bolje od drugih osoba koje su sudjelovale u istraživanju.


Vedrana Sunko
04.06.2019.08:00

 Prema navodima Mindfulness Awareness Research Center UCLA-a regularno izražavanje zahvalnosti mijenja molekularnu strukturu mozga i čini nas zdravijima i sretnijima.

U jednoj studiji koju je proveo Robert A. Emmons s kalifornijskog sveučilišta i njegov kolega Mike McCullogh iz Miamija sudionicima su dana tri zadatka. Svi su morali voditi dnevnik, jedna grupa je morala pisati na čemu su zahvalni, duga o onome što ih ljuti, dok su treći vodili evidenciju neutralnih događaja. Nakon deset tjedana učesnici koji su vježbali zahvalnost su se osjećali čak 25 % bolje od onih iz druge dvije grupe te su vježbu radili prosječno 1,5 sat više. Kasnije istraživanje je također pokazalo da oni koji su vježbali zahvalnost svaki dan ljudima u svom životu nudili veću emotivnu podršku od onih iz preostale dvije grupe.

Druga studija je provedena na odraslima koji pate od neuromišićnog poremećaja i u usporedbi s onima koji nisu svaku noć nabrajali na čemu su zahvalni, oni koji jesu, su se osjećali svježiji nakon sna te više povezano s drugima.

Treća studija pak nije zahtijevala pisanje dnevnika, već je analizirala količinu zahvalnosti koju ljudi izražavaju u svojim životima. Grupa kineskih istraživača koji su provodila ovo istraživanje je pronašla da su veće razine zahvalnosti bile povezane s poboljšanjem sna te smanjenjem tjeskobe i depresije.

depresija

sreća

san

tjeskoba

istraživanja

zahvalnost

newsletter

Prijavite se na Newsletter