Jedno od najčešćih pitanja koje si postavljaju roditelji, ali i djeca jest – kako kvalitetno učiti. Iako na žalost ne postoji čarobni štapić pomoću kojega možemo s lakoćom naučiti svako gradivo, ipak postoje načini kako učiti bolje i brže.
Mjesto za učenje
Lokacija za učenje jedna je od najbitnijih stavki, a istraživanja pokazuju kako se najbolje uči na istom mjestu. Radni stol najčešće je mjesto za učenje, ali bitno je da na stolu nema stvari koje bi djetetu mogle odvlačiti pozornost, poput TV-a, časopisa i raznih igrica. Ipak, neka djeca se najbolje osjećaju dok uče na krevetu ili kauču, a jedino što je bitno kod same lokacije jest da se radi o mirnom kutku u kojem će se moći koncentrirati i posvetiti gradivu bez ometanja.
Plan učenja
Prije samog kretanja na učenje, važno je izraditi raspored aktivnosti koji obuhvaća učenje, ali i zabavu te sve ostale obaveze. Stručnjaci i pedagozi savjetuju da se odredi vrijeme za učenje određenog predmeta te da je idealno izdvojiti 20 do 30 minuta za učenje nakon čega je potrebno napraviti malu pauzu od pet do deset minuta kako bi naučeno gradivo ''sjelo''. Nakon dva sata učenja, dijete neka napravi pauzu od pola sata. Ako dijete uči skoncentrirano i s pauzama, dva do tri sata učenja dnevno trebala bi biti dostatna.
Bez štrebanja na pamet
Uspješno učenje i usvajanje gradiva dobiva se samo ako se uči s razumijevanjem. Najbolji način na koji se to može postići jest da dijete kod kuće ponovi ono što je taj dan učilo u školi, uspoređujući gradivo iz udžbenika sa svojim bilješkama. Jedan od trikova je označavati gradivo flomasterima u boji po važnosti gradiva. Primjerice, najbitnije gradivo neka podcrta flomasterom u žutoj boji, važno gradivo plavom bojom i manje važno zelenom. Također, post it papirići mogu poslužiti kao podsjetnici na određene stvari kod učenja.
Ponavljanje je majka znanja
Što više dijete ponavlja ono što je naučilo, to je veća vjerojatnost da će zapamtiti gradivo na duže vrijeme. Također nije na odmet da dijete uči zajedno s prijateljem iz razreda jer će se kroz međusobno ispitivanje i pojašnjavanje nejasnog gradiva povećati se motivacija za učenjem.