BORBA S TUMORIMA

SASVIM SLUČAJNO PRONAŠLI KLJUČNI FAKTOR KOJI LIJEČI RAK? Danski znanstvenici na rubu epohalnog otkrića

Istock: Getty Images

Danski znanstvenici koji su istraživali kako zaštititi trudnice od malarije (koja je vrlo opasna jer napada posteljicu), sasvim slučajno su došli do potencijalno važnog otkrića u liječenju raka, pišu The Independent i Science Daily .

Tijekom svojeg istraživanja došli su do saznanja da proteini malarije mogu napadati stanice tumora. Do otkrića su došli kombiniranjem male količine proteina iz cjepiva protiv malarije i toksina koji su potom ubacili u stanice raka gdje one taj toksin ispuste i zatim je ubiju. Ključ je u tome da se protein malarije veže za iste ugljikohidrate koji osiguravaju brz razvoj posteljice, ali obavljaju istu funkciju kod razvoja tumora.

Ali Salanti sa Sveučilišta u Kopenhagenu rekao je kako znanstvenici desetljećima istražuju sličnosti između rasta posteljice (placente) i tumora: “Posteljica je organ koji za samo nekoliko mjeseci naraste od nekoliko stanica do organa koji teži 900 grama i pruža embriju kisik i hranu u relativno stranom okruženju. Tumor čini gotovo istu stvar, budući da također agresivno raste u relativno stranom okruženju.”

Ovaj je postupak već testiran na miševima s tumorom, a znanstvenici se nadaju kako bi pokusi na ljudima mogli započeti u sljedeće četiri godine. "Najveće je pitanje hoće li postupak funkcionirati u ljudskom tijelu, za koje nismo sigurni može li podnijeti potrebne doze bez razvijanja nuspojava. No, optimistični smo zbog činjenice da se protein naizgled veže samo uz ugljikohidrat koji se nalazi u posteljici i tumoru kod ljudi", objasnio je Ali Salanti.

20. travanj 2024 16:45