Influencerska ljubav: Veronika i Fran

'Roditeljima još nismo objasnili kako zarađujemo. Svjesni smo da prodajemo privatnost pa smo naviknuli na osude'


Ines Madunić
29.11.2019.16:00
'Roditeljima još nismo objasnili kako zarađujemo. Svjesni smo da prodajemo privatnost pa smo naviknuli na osude'
Iven Mastin

Ines Madunić
29.11.2019.16:00

Postoji dvije vrste ljudi na svijetu - oni koji razumiju influencere (ili su to sami) i oni kojima to nikad neće biti jasno. Uglavnom se radi o generacijskoj podjeli. Ako imate 30+, vjerojatnije je da ste u drugoj grupi i nikako ne razumijete otkud pare ti klincima i zašto fotkaju svoju hranu. U redu, postoji onaj dio mama koje reklamiraju igračke za djecu na svom Instagramu, ali u ovom tekstu fokusiramo se na onu mlađu ekipu.

Konkretno, fokusiramo se na influencerski par koji su prije 30. ostvarili ono što mnogi od nas neće nikad - rade posao koji vole i od njega žive.

Upoznajte Veroniku Rosandić i Frana Lauša, dvoje Zagrepčana koji su u vezi već tri godine. Oboje su YouTuberi i imaju zavidan broj pratitelja na Instagramu, a sad su i zvijezde filma "Ideš? Idem" redatelja Ljube Zdjelarevića.

Promo

Možete li zamisliti nešto što bi bolje opisivalo postmodernistički svijet u kojem živimo od filma u kojem glavne uloge imaju influenceri? Od 5. prosinca gledamo ga u kinima, a u glavnim su ulogama, osim Veronike i Frana, Kaja Kočevar – "Kaya Solo", Vid Juračić, Bogdan Ilić – "Baka Prase", Nika Ilčić, Amel Družanović - "Meca Cazin", Nenad Krstić - "Tony TCTN"...

"Bilo je zanimljivo i dosta izazovno, ali mi smo naviknuli biti u takvim situacijama koje smo morali glumiti pa nam je to puno pomoglo na snimanju", kaže Fran, a isto potvrđuje i Veronika.

"Zapravo smo svoje trenutno zanimanje pretočili u film. To je jedna nova etapa u našim karijerama koja je došla spontano uz jutjubanje pa nam nije bilo toliko čudno. Možda najizazovniji dio procesa bilo je to što smo morali ponavljati neke scene. Mi smo na YouTubeu naviknuli sve iz 'one takea', a na filmu je to ipak drugačije. Koncentracija je u tim situacijama bila najveći izazov", kaže Veronika.

Oboje dodaju kako im je najčudnije to što oni nisu montirali sadržaj u kojem se pojavljuju.

"Ovo je prvi put da nismo imali kontrolu nad finalnim produktom", kaže Veronika kroz smijeh, a Fran dodaje da je tek nakon prvog gledanja filma vidio neke stvari koje bi možda napravio drugačije. Iako su naviknuli gledati se na ekranu, filmsko je platno ipak nešto drugačije.

"Iskreno, nakon prvog gledanja jako mi je to svježe i sjetila sam se svih emocija koje sam proživljavala tijekom snimanja. Sve mi je toliko blisko i intimno da je pomalo zastrašujuće", rekla nam je Veronika.

U svijet influencera krenuli su oboje prije tri godine, koliko su i njih dvoje u vezi.

"Ja sam počeo s YouTubeom, od toga je krenuo Instagram i sve ostalo. Isprva sam bio dio veće platforme, a nakon toga sam krenuo sam. Primarni posao mi je to postao prije otprilike godinu i pol. Dogodili su mi se neki dugoročni ugovori i tad sam shvatio da sam financijski siguran od YouTubea u idućih, recimo godinu dana", ispričao nam je Fran, kojeg na YouTubeu prati više od 64.000, a na Instagramu više od 71.000 ljudi.

"Nekako smo zajedno rasli u tom poslu jer smo u otprilike isto vrijeme počeli, a tad smo i nas dvoje počeli svoju vezu. Puno smo si pomagali, usmjeravali smo jedno drugo u situacijama koje su netipične ne samo za naše godine, nego i za tržište koje još nije do kraja upoznato s ovim načinom zarade. Nije ni prihvaćeno od svih, iako ovdje postoje tržište i kapital, sve se kreće u smjeru influencer marketinga. Ja sam se time bavila i u svom diplomskom radu. Najbolji dio našeg posla je što imamo puno izazova i dobivamo izvrsne poslovne prilike kroz svoje stvaralaštvo. To je i ljepota svega toga", kaže Veronika, koja ima više od 91.000 YouTube pratitelja i više od 72.000 na Instagramu.

Ona je inače diplomirana novinarka, dok Fran završava Kineziološki fakultet, a svojim roditeljima još nisu uspjeli objasniti kako točno zarađuju novac.

"Mojima je najbitnije da diplomiram, to im je primaran fokus. Kad mi se pružila prilika da se bavim samo influencanjem, rekli su "dobro, da, ali drži se ti fakulteta". Nisu u potpunosti shvatili čime se bavim, ali kroz moj rad su više-manje razumjeli, nekako sam im to približio", kaže Fran.

Veronika također kaže da njezini ne razumiju do kraja, ali su ponosni.

"Moji me roditelji prate na Instagramu pa se ponekad šale i kažu da im ništa ne moram ni govoriti jer su sve vidjeli. Naravno da su ponosni, pogotovo zbog filma jer to je velika stvar koja je obilježila ovaj period uj našim životima i karijerama. Nakon toga možemo samo dalje i više u nekim drugim smjerovima", kaže.

Inače, oboje su vrlo profesionalni i artikulirani - Veronika ima 25, a Fran 26 godina - i nemaju problem odgovarati ni na jedno pitanje. Mnogi, pogotovo iz one druge skupine s početka teksta, vjerojatno bi se zapitali zašto se tim klincima daje medijski prostor. Uopće nije stvar u tome - oni svoj prostor imaju. Prate ih deseci tisuća ljudi diljem cijele regije, imaju vjerojatno više klikova od nekih mainstream portala.

Njima dodatno eksponiranje zapravo uopće ne treba, a profesionalniji su od nekih umjetno stvorenih zvijezda i zvjezdica. Zvijezde, uostalom, ne čine brojke ni kvantiteta nego kvaliteta, a njih su dvoje to odavno shvatili. Zato ih ni ne brine skrivanje lajkova na Instagramu i slični noviteti.

 
 
 
View this post on Instagram

Ko bi reko da ćemo snimit film zajedno📽

A post shared by Frenki (@fran.laus) on Oct 29, 2019 at 6:12am PDT

"Kad stekneš određeni status u industriji i kad se brendiraš, brojke uopće nisu bitne. Bitno je da ljudi znaju tko si i što mogu od tebe očekivati. Da nema Instagrama i YouTubea, svatko od nas bi vjerojatno radio nešto u medijima jer nas to zanima. Uopće nije važno o kojoj se platformi radi, koja god nova se pojavi, mi bismo se u njoj snašli. Kao što smo se našli i u ovom filmu, recimo", kaže Fran.

Dodaje kako je pogrešno fokusirati se na brojeve pa tako ne treba padati u stanje panike zbog brisanja lajkova na Instagramu.

"Mislim da je svatko od nas to prošao - padneš u depresiju jer su ti brojke loše mjesec ili dva. Bitno je shvatiti da to neće uvijek tako biti i da je sadržaj jedino što je bitno. Ako imaš dobar sadržaj, nebitno je vide li se lajkovi ili ne", kaže.

Veronika ističe kako su oni od početka svjesni toga da rade na tržištu koje se stalno mijenja.

"Zbog toga je teško procijeniti hoće li nešto propasti ili neće. Najbolje se postaviti tako budeš svjestan da se sve stalno mijenja i da se moraš moći prilagoditi. U našem svijetu možeš biti prvi ili možeš biti autentičan. Mi smo odabrali biti autentični. Sve se možda mijenja, ali kvaliteta uvijek ostaje. Kvantiteta s vremenom izblijedi. Brojke su nama dobre za analizu i to je sve, one nisu naš cilj ni svrha nego poruka koju želimo proširiti i ostaviti trag", kaže Veronika.

Mnogi će se uhvatiti baš za ovo - jer koju poruku daju influenceri snimanjem sebe do unedogled? Hejteri i takve kritike Veroniku i Frana ne diraju previše.

"Osude postoje u svakom poslu, a zavist je nešto bez čega ljudski rod ne funkcionira. Kritike i hejt komentari su dobri jer kroz njih vidimo što možemo napraviti bolje. To je nešto s čime smo se susreli od samih početaka i na što smo morali biti spremni. Da nismo, ne bismo se mogli baviti ovim poslom. Svaka osoba koja radi posao sličan ovome, koji je podložan javnoj kritici, mora biti spremna na dobro i loše, ali ništa od toga ne treba shvaćati toliko tragično. Naš je posao javan, odnosno mi smo zbog njega postali javne osobe prodajući svoju privatnost i intimu na neki način. S vremenom smo se morali naviknuti na javnu osudu, kritiku i pohvalu. Spremni smo na sve", kaže Veronika.

Na kritike o tome da su njihove poruke površne, Fran je dao prilično jednostavan odgovor.

"U bilo kojoj branši uvijek će se nečija vrijednost podcjenjivati. Ako se radi o nekom videu koji naizgled nema nikakvog smisla ni poruke, a nekoj osobi to odgovara i pronalazi se u njemu, mislim da se tu nalazi ta vrijednost. Bez obzira postoji li neka dublja poruka ili ne. Svaka osoba pronaći će vrijednost u sadržaju koji mu odgovora", zaključuje.

Scena intervju

influenceri

hrvatski film

Veronika Rosandić

Fran Lauš

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter