JESU LI HRVATSKE INFLUENCERICE U PANICI I HOĆE LI IZGUBITI POSAO?

Nakon priče o skrivanju lajkova, neki novi klinci žele ‘ubiti’ Instagram. Oni imaju svoju društvenu mrežu koju one ne koriste, čak i Ella priznaje da to nije za nju


Ines Madunić
02.09.2019.15:40
Nakon priče o skrivanju lajkova, neki novi klinci žele ‘ubiti’ Instagram. Oni imaju svoju društvenu mrežu koju one ne koriste, čak i Ella priznaje da to nije za nju
Instagram

Ines Madunić
02.09.2019.15:40

U posljednjih nekoliko godina toliko puta smo pročitali "vijest" da su milenijalci "ubili" neku industriju ili prihvaćeni oblik ponašanja da nam više nije jasno imamo li stvarno mi, ljudi u kasnim dvadesetima i ranim tridesetima, toliku moć koliku nam pripisuju.

"Uništili" smo dijamante, tržište nekretnina, političku nekorektnost... No, sada na scenu dolazi nova generacija, nazivaju ih generacijom Z, a nakon prvotnog hypea i sreće jer su nam donijeli Bilie Eilish, javnost shvaća da i oni uništavaju stvari i pojave.

Navodno su baš oni ti koji će uništiti - Instagram influencere.

Većinom su Instagram influenceri upravo milenijalci, pa je li na pomolu pravi rat generacija

A način na koji će Z uništiti milenijalce na Instagramu? Nova društvena mreža, TikTok.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by TikTok (@tiktok) on Aug 11, 2019 at 12:01pm PDT

Ako za nju niste čuli ili je još niste instalirali, vrlo je vjerojatno da ne pripadate generaciji Z niti imate djecu te dobi. TikTok kineska je aplikacija koja je zamijenila nekad vrlo popularni Vine. Na njemu snimate kratke videe uz glazbenu pozadinu. Imate puno kreativnih opcija, filtera, dodataka i mogućnosti uređivanja svojih videa koji su često duhoviti.

Broj korisnika raste svakim danom, a TikTok je iznjedrio i novu subkulturu - Egirls i Eboys, koji se ističu 90s estetikom i autoironijom. Egirls često će se snimati u neugodnim situacijama, bez filtera i uljepšavanja, narugat će se svojoj odjeći i činjenici da su "tipična Egirl, kao i svaka druga" i za to dobiti tisuće lajkova.

Drugačije nego na Instagramu, koji njeguje primat savršenog života. I Instagram se mijenja, a što će se dogoditi s influencerima i njihovim utjecajem?

To se pitanje postavlja sve češće, pogotovo kad Instagram svako malo najavljuje "velike promjene" koje se, doduše, rijetko kad zapravo i dogode. Primjerice, kao najava da će se skrivati broj lajkova na objavama.

I dok su neki počeli likovati kako će to konačno zaustaviti bolesnu želju za validacijom potpunih stranaca kroz broj "srca" koje smo dobili na fotku tek kupljenih tulipana, drugi su se zapitali kako će to utjecati na one koji od tih lajkova žive ili barem dodatno zarađuju.

Pitali smo zato nekoliko influencerica što misle o tome, ali i o prijetnji zvanoj TikTok.

Ella Dvornik jedna je od naših najjačih influencerica koja o uklanjanju javno vidljivih lajkova ima podvojeno mišljenje.

"Mislim da će to biti super za one koji imaju kupljene pratitelje i manji engagement jer će napokon moći sakriti činjenicu da na milijun pratitelja imaju 000 lajkova. Za one koji su u tome jači, koji, npr. imaju 300.000 pratitelja i 100.000 lajkova, to će biti loše jer nitko neće primijetiti da zapravo imaju dobre rezultate. Što se tiče posla, to neće previše igrati ulogu. Brendovima će možda biti kompliciranije jer će od svakog influencera morati tražiti analitiku, što u neku ruku uopće nije loše", kaže Dvornik, koju samo na Instagramu prati 414.000 ljudi.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ella Dvornik (@elladvornik) on Aug 9, 2019 at 6:05am PDT

S micanjem lajkova problem nema ni Matea Frajsberger, modna blogerica pod nadimkom Click4Chic.

"Ako se to i uvede, mislim da na posao neće utjecati. I dalje će analitika biti vidljiva osobi koja je vlasnik profila. Podupirem inicijativu Instagrama iako mislim da postoji puno više problema kojima bi se mogli pozabaviti. Ne samo Instagram, nego i korisnici... Od bolje regulacije, prijave uvredljivog sadržaja, ali i manje postanja istog od strane korisnika", rekla nam je Matea.

Da bi se tako smanjio određeni pritisak, smatra i Barbara Repe, stilistica i blogerica koja se već godinama bavi ovim poslom.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Barbara Repe (@brbtch) on Apr 14, 2019 at 10:02am PDT

"Smatram da je skrivanje dobra opcija jer bi se smanjio pritisak oko engagementa, a posebice bi to moglo pozitivno djelovati na mlađe generacije koje se previše fokusiraju na te brojeve. Što se tiče mog posla, mislim da ta opcija ne bi promijenila način na koji radim jer sam stara generacija i u online svijetu radim deset godina. Ova opcija bi više utjecala na ljude koji karijeru grade isključivo kroz Instagram te uz fotografije nemaju puno toga drugog za ponuditi. Koliko je realno? Vidjet ćemo", kaže Barbara.

Instagram je već krenuo s probnim periodom u nekim državama, kod nas još nije došlo, a i pitanje je hoće li. U međuvremenu, zanimalo nas je koriste li naše influencerice TikTok i osjećaju li se imalo ugroženima novim cool curama.

U startu treba navesti kako zasad nemamo podataka o broju korisnika TikToka u Hrvatskoj, a prema pisanju Netokracije, brendovi su se tamo tek počeli pojavljivati i to vrlo sramežljivo jer je na cijeloj platformi oglašavanje tek nedavno krenulo pa ne postoje klasične mogućnosti objavljivanja sponzoriranog sadržaja kao na Facebooku ili Instagramu.

Matea Frajsberger ne osjeća se, kaže, ugroženo zbog Egirls, a iako TikTok ne koristi, ne misli da će ta mreža utjecati na njezin Instagram.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Matea Frajsberger (@click4chic) on Aug 14, 2019 at 10:08am PDT

"Prvi put čujem za Egirls i Eboys jer toliko se novih riječi dodaje u Urban Dictionary svaki dan, pogotovo zbog društvenih mreža. Tako smo prošli fazu Tumblr girls, VSCO girls/boys... Mislim da prijetnja ne postoji. Subkultura će uvijek biti i iako utječu na nas, svi ih brzo prerastemo. Što se tiče TikToka, iskreno mi se ne sviđa. Mislim da je ta mreža puno pogodnija mlađim generacijama i mislim da ju oni i najviše koriste. Ja ju ne namjeravam instalirati, a hoće li biti popularnija od Instagrama, vrijeme će pokazati", zaključuje Matea.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Matea Frajsberger (@click4chic) on Sep 2, 2019 at 1:25am PDT

Da se radi o platformi za puno mlađu generaciju, jasno je čim instalirate TikTok, a primijetila je to i Ella Dvornik, koja ju je i pokušala koristiti.

"Jednom sam tamo napravila video i mogu reći da to zahtijeva jako puno volje, truda i drugog mentalnog sklopa koje imaš do otprilike svoje 17. godine. TikTok ne koristim i mislim da neće postati popularniji od Instagrama i to baš zato što ga uglavnom koriste djeca koja imaju do 16 godina i koji rade te videe, a nitko od nas ne može skužiti zašto", kroz smijeh kaže Ella, dodajući kako je Instagram potpuno drugačija platforma koja se bavi drugačijim stvarima.

"Što se tiče poslovnog dijela, znam da su se neki brendovi uključili, ali mene nisu kontaktirali za TikTok. Znam da najviše traže YouTubere, ali mislim da ni oni nisu pretjerano krenuli s time", kaže Ella, koja o Egirls nema mišljenje i ne misli da su joj prijetnja jer za njih - nikad nije čula.

Barbara Repe, koja ja karijeru počela kao blogerica, a danas je stilistica i na Instagramu je prati oko 4500 ljudi, kaže da TikTok ne koristi jer za njega naprosto nema vremena zbog gustog rasporeda snimanja i drugih poslovnih obaveza.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Barbara Repe (@brbtch) on Apr 14, 2019 at 10:05am PDT

"TikTok je još jedna društvena mreža koja pokušava kotirati gigantima te bi možda kroz godinu-dvije mogla preuzeti dio korisnika kada Instagramovi algoritmi odu u smjeru Facebooka i kada korisnici više neće moći dobivati gotovo nikakav kvalitetan reach bez plaćanja oglasa. Bilo je pokušaja kroz posljednjih nekoliko godina da nova društvena mreža zavlada, no vrlo brzo bi bila 'ugušena' od strane Facebook/Instagram/WhatsApp giganta", kaže Barbara. Što se tiče zarade, napominje kako će se na zapadnom tržištu to tek početi razvijati, dok tako vjerojatno zarađuju influenceri na istoku, odnosno u Aziji.

"Posljednje dvije godine imamo hiperprodukciju influencera, influencerskih profila te pažnja pratilaca rapidno opada zbog prezasićenosti reklamama te sličnim sadržajima te bi nova subkultura mogla 'ukrasti' dio pratitelja influencerima, no target skupina će biti mlađa publika teen godina", zaključuje Barbara.

Čini se, dakle, da su milenijalci izdržljiviji nego što se mislilo. Instagram je ipak teže skinuti s trona nego industriju dijamanata. Maštanje o savršenom životu ipak je besplatno - barem zasad. 

Instagram

društvene mreže

Ella Dvornik

milenijalci

influenceri

Barbara Repe

Matea Frajsberger

generacija Z

TikTok

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter