Komentar 100posto: Kako do finala Eurosonga?

Franka je talentirana i zgodna, sve je odradila profesionalno i korektno, ali je zapravo bila beskrajno dosadna


Ines Madunić
09.05.2018.11:45
Franka je talentirana i zgodna, sve je odradila profesionalno i korektno, ali je zapravo bila beskrajno dosadna
Profimedia

sažeto

Eurosong nas smara, dajte nam zabave


Ines Madunić
09.05.2018.11:45

Sjećate li se 'Dore'? Izbor hrvatske pjesme koja će nas predstavljati na Euroviziji prije 15-ak godina bio je pravi spektakl. Obitelji su sjedile pred televizorom i glasale za svoje favorite, a onda se sve ponavljalo kad bi se stvarno došlo do Eurosonga. Na tom nekad spektakularnom izboru Hrvatska je imala uspjeha i neke su izvedbe i danas kultne. Danijela Martinović i Doris Dragović legende su ne samo kod domaćih, nego i kod stranih fanova Eurovizije.

No, ta su vremena iza nas. Da ne zvučim previše patetično, nije da nam je "prije bilo bolje", ali nam je barem bilo zabavnije. Sjetite se samo skandala oko Severinine i Bregovićeve "Štikle". Cijela je nacija raspravljala o tome je li pjesma previše ili premalo trash - bila je to najvažnija tema u državi, tjednima. Ne znam kako je bilo u drugim državama, ali kod nas tako više nije. HRT u jednom trenutku odluči koga će poslati na Eurosong jer novca za 'Doru' više nema, a ako se nastavi slijed loših rezultata, vjerojatno će se odustati i od samog Eurosonga, kao i u vrijeme krize 2014. i 2015. godine.

U čemu je, dakle, problem s hrvatskim predstavnicima na Eurosongu? Jer, otkad smo izašli iz devedesetih nismo imali zapaženiji uspjeh - ako u to ne ubrajamo samu činjenicu da smo uopće ušli u finale.

Mnogi komentari stižu u smjeru toga da ne šaljemo dovoljno trash pjesme. Eurosong je oduvijek na glasu kao parada kiča, i to u najboljem mogućem smislu, onom "toliko loše da je dobro". Zašto šaljemo izvođače koji ne rade cirkus na sceni? Pa, možda zato što nam ni to nikad nije dovoljno dobro; ponovno, sjetimo se "Štikle" koja je završila na 12. mjestu.

Zašto onda ne šaljemo "kvalitetne" izvođače s "kvalitetnim" pjesmama? Ni to nam ne sjeda. Nina Kraljić nesumnjivo je talentirana, za odlazak na Eurosong platila je strane tekstopisce i doslovno istetovirala leđa kako bi zadivila publiku. Bila je 23. Jacques, također nesumnjivo talentirani izvođač, imao je solidnu pjesmu s dozom eurosongovske nakarade (duet sa samim sobom priskrbio mu je medijsku prisutnost čak i u zahtjevnim britanskim medijima) i uspio je doći do jako dobrog 13. mjesta.

Na kojem je ukupno mjestu završila Franka Batelić saznat ćemo u subotu, kad će se objaviti svi rezultati polufinalnih večeri, no u finale nije ušla i to se već postavlja kao automatski neuspjeh.

Realno, pjesma nije toliko loša, Franka je također talentirana, zgodna, ima stila, simpatična je i svidjela se novinarima na konferencijama i druženjima. Sve je odradila profesionalno i korektno. Ali, sve je, zapravo, bilo tako dosadno. Kao i uostalom većina pjesama u prvom polufinalu. Jednostavno, Franka se toliko uklopila da ju nitko nije primijetio.

Zašto je, recimo, Izraelka Netta favoritkinja već tjednima? Pa, pjesma "Toy" za početak je vrlo aktualna, odnosno tako se predstavila. Njezina je pjesma najavljena kao "himna u vremenu Me Too pokreta".

Zapravo, radi se o klasičnoj pop pjesmi u kojoj se kombiniraju pop kulturalne reference s besmislenim slogovima koji doprinose ritmu i zaraznosti. Nije da pjeva o seksualnom zlostavljanju. Netta se igra sa stereotipima, odbacuje nerealistična očekivanja okoline oko toga kako bi trebala izgledati i tako gradi svoj brend. I uspijeva.

Koji je naš brend? Lijepa Franka u lijepoj haljini koja lijepo pjeva jednostavno više nije dovoljno. U svijetu u kojem Beyonce svakim nastupom pomiče granice spektakla više nije dovoljno biti skroman i prosječan.

Općenito, hrvatska je glazba zapela u devedesetima pa su tako najveći hit prošle i ove godine Kojoti i svi opet slušaju albume iz 1993.

Treba nam brend koji će nešto govoriti, koji će imati poruku koju ljudi žele čuti. Nešto značajno. A u zemlji u kojoj svi najradije slušaju Gibonnija i Olivera - uz dužno poštovanje - teško da ćemo se probiti u prvih pet na Eurosongu.

Eurosong

100posto komentar

Scena kolumna

Franka Batelić

eurovizija

Danijela Martinović

Doris Dragović

Netta

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter