AMBICIOZAN PLAN

Volkswagen grupa u Španjolskoj gradi golemu tvornicu baterijskih ćelija sljedeće generacije

VW ima plan izgradnje šest velikih tvornica baterija diljem Europe s godišnjim kapacitetom od 240 GWh s ciljem da postane svjetski lider u proizvodnji električnih vozila

Ilustracija

 Yann Schreiber/Afp/Profimedia

Planirana tvornica baterijskih ćelija Volkswagen grupe u Španjolskoj bit će smještena u Saguntu, na periferiji Valencije. Tvornica će imati oko 3000 zaposlenih i proizvodnju od 40 gigavat sati (GWh) godišnje, priopćio je VW u srijedu.

Proizvodit će se baterijske ćelije sljedeće generacije, rekao je u priopćenju tehnološki šef proizvođača automobila Thomas Schmall.

Izgradnja će početi do kraja godine, a tvornica bi trebala biti spremna za početak proizvodnje 2026., priopćio je VW.

Španjolska vlada prošlog je tjedna pokrenula natječaja za dodjelu oko 3 milijarde eura (3,3 milijarde dolara) za promicanje proizvodnje električnih vozila, a među ponuditeljima su bili Volkswagen i njegova španjolska jedinica Seat.

VW je rekao da planira potrošiti više od 7 milijardi eura (7,7 milijardi dolara), s vanjskim dobavljačima, na tvornicu Sagunto i pokrenuti proizvodnju električnih vozila u Seatovoj tvornici izvan Barcelone i u VW-ovoj tvornici izvan Pamplone.

Proizvođači automobila grade tvornice baterija širom svijeta kako bi osigurali opskrbu za proizvodnju novih električnih vozila. Francuski Stellantis, njemački Mercedes-Benz i francuska energetska tvrtka TotalEnergies priopćili su danas da će baterije proizvoditi u Italiji.

VW ima ambiciozan plan izgradnje šest velikih tvornica baterija diljem Europe s godišnjim kapacitetom od 240 GWh s ciljem da postane svjetski lider u proizvodnji električnih vozila.

Europska unija želi da električna vozila imaju tržišni udio od 35 posto u prodaji novih automobila i kombija do 2030. i 20 posto do 2025. godine.

Zastupnici Europskog parlamenta predložili su postavljanje višeg cilja za smanjenje emisija štetnih plinova u EU za nove automobile za 40 posto do 2030. godine (u usporedbi s 30% Europske komisije do 2021.), s ciljem od 20 posto do 2025. Slični ciljevi postavljeni su i za nove kombije.

Proizvođači čija prosječna emisija CO2 nadilazi te ciljeve plaćat će novčanu kaznu, a ta će se sredstva koristiti za dodatno obučavanje radnika koji su pogođeni promjenama u automobilskom sektoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:06