nova strategija

Adidas na korak do odluke o prodaji gubitaša

Čelnik tvrtke Kasper Rorsted, koji je na taj položaj došao 2016., nije zadovoljan američkim proizvodom
Gigi Hadid u Reebokovoj kampanji
 Balewa Pics/Balawa Pics/Prof

"Kao dio razvoja svoje nove petogodišnje strategije, Adidas je počeo procjenjivati strateške alternative za Reebok."

Kad tako počne korporativno priopćenje, sasvim je jasno da se Reeboku ne piše dobro u krilu njemačkog proizvođača sportske obuće. A nakon te objave su u ponedjeljak porasle dionice Adidasa, drugog najvećeg svjetskog proizvođača sportske odjeće i obuće iza Nikea, za 1,8 posto.

Nova strategija

U nastavku priopćenja Adidas navodi da još nije donio odluku (prvi je put moguća prodaja Reeboka najavljena 22. listopada) hoće li prodati Reebok ili će ipak ostati dio kompanije. Konačnu odluku doznat ćemo najkasnije 10. ožujka iduće godine kad će Adidas objaviti svoju novu strategiju za sljedećih pet godina.

Adidas je kupio Reebok 2006. za oko tri milijarde eura, ali ta se robna marka nikako nije uspjela realizirati u novom okruženju. Bilo je i ozbiljnih marketinških pokušaja, primjerice posebne tenisice za poznatog NBA igrača Shaquillea O’Neala, da bi konačno pomak postigao plan "Muscle Up" (jačanje mišića) pokrenut 2016. pa se Reebok vratio u zonu profitabilnosti dvije godine poslije. Prošle je godine robna marka, podržana dvoznamenkastim rastom na domaćem tržištu Sjeverne Amerike, zabilježila globalni rast prodaje za 2 posto na valutno neutralnoj osnovi. Ova godina bila je pogubna za Reebok. Pad prodaje u drugom kvartalu bio je 44 posto, a u trećem se stanje donekle stabiliziralo pa je pad bio samo 7 posto u odnosu na godinu prije, na 403 milijuna eura. Prije godinu dana procjenjivalo se da se Reebok može prodati za dvije milijarde eura, no sada očekivanja moraju biti manja.

Reebok je dugo fascinirao igrače u industriji, i kao upozorenje, prenosi Bloomberg, i zbog zamamnog potencijala obnavljanja svojih starih uspjeha. "Naizgled preko noći postao je div 1980-ih godina, potaknut procvatom aerobika i ubrzo premašivši čak i Nike na nekoliko godina kad je riječ o prodaji tenisica u SAD-u. Taj se zamah, međutim, brzo izgubio, pa čak ni Adidas nikad nije uspio ponovno oživiti marku", piše Bloomberg.

Suradnja sa slavnima

Čini se da je Reeboku kao dijelu Adidasa odzvonilo još prije četiri godine kad je Kasper Rorsted preuzeo čelno mjesto u kompaniji. Otad se neprestano šire glasine o prodaju Reeboka, a Rorsted je zatvarao trgovine s tom robnom markom te nije produljivao neke licencijske ugovore. Ukratko, Rorsted ga nije volio. Wall Street Journal navodi kako je prodaja Reeboka prošle godine rasla 3,6 posto i iznosila 1,75 milijardi eura dok je robna marka Adidas rasla 8,3 posto do iznosa od 21,51 milijardu eura.

Unatoč svemu, analitičari navode da s prodajom Reeboka neće biti teškoća, a Bloomberg kao moguće kupce već navodi VF Corp., vlasnika robnih marki Timberland i North Face, a jasno je da ne može bez Kineza pa se navodi da postoji interes kompanije Anta International Group Holdings. Kao pozitivne strane robne marke navodi se suradnja sa slavnima, među kojima je Cardi B, te obnovljeno fokusiranje na žensku publiku što bi moglo dodatno ojačati Reebok.

Adidas je u studenome objavio da je ostvario snažan oporavak u trećem kvartalu, valutno neutralni prihodi pali su samo 3 posto, dok je e-com prodaja porasla 51 posto. No, tvrtka je objavila da u četvrtom očekuje nastavak pada prodaje zbog novih ograničenja koja se postavljaju zbog pandemije. Ali, nadaju se da će im u oporavku ipak pomoći proizvodi koje je za njih dizajnirala poznata pop zvijezda Beyonce.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 07:00