video: obišli smo sex shopove i otkrili na što se hrvati najviše 'lože'

Zločestiji su nego što mislite. Najbolji kupci su ljudi u braku, a prodaje se sve, čak i ovce na napuhavanje!


Daniel Radman
23.05.2019.20:50
Zločestiji su nego što mislite. Najbolji kupci su ljudi u braku, a prodaje se sve, čak i ovce na napuhavanje!

Daniel Radman
23.05.2019.20:50

Sex shopovi nekad su bili mračna mjesta u koja su zalazili 'čudni ljudi' etiketirani kao perverznjaci. Sve i da to nije u potpunosti odgovaralo istini, takav ih je glas pratio. Danas je, međutim, posve drukčija situacija. Istina, ima i onih koji i dalje čuvaju imidž 'opskurnih dućana iz njujorških predgrađa', no trendovi su ih ipak odveli u posve drugom smjeru. Sex shopovi postali su okruženja u kojima se svaki kupac – bez obzira na dob ili spol – treba ugodno osjećati, a bez okolišanja moramo i priznati da smo se za obilaska zagrebačkih i mi tako osjećali u njima.

Najčešći kupci su ljudi koji žele poboljšati svoj brak

"Posve je pogrešno uvjerenje da su naši kupci uglavnom perverznjaci, to apsolutno nije istina - 99,5 posto ljudi koji dolaze ovdje su 'normalni', najčešće su to ljudi koji žele poboljšati svoj brak, svoju vezu, žele isprobati nešto novo. Ljudi koji ovdje dolaze žive seks kao nekakav 'lifestyle', a ove igračke su njima kao neki 'gadgeti'", kaže nam Jelena, prodavačica u zagrebačkom dućanu 'Positive Vibrations'.

Ona je prije dvije i pol godine naletila na oglas za posao preko student-servisa koji ju je zaintrigirao i tu je ostala do danas.

"Studirala sam filozofiju i antropologiju, činilo mi se kao dobro mjesto za istraživanje... I mogu reći da sam dosta toga mogla istražiti i naučiti, ne samo o drugima, već i o sebi. Ovo je savršeno mjesto za tako nešto, dolaze nam i Hrvati i stranci, ljudi 'od 18 do 95 godina', svakako je zanimljivo i dobro iskustvo."

Kako reći mami da otvaraš sex shop?

Damjan Tadic / CROPIX

Priča Andreje Grahek, vlasnice Sex shopa Lucky Bull posve je drukčija. Ona se bavila veleprodajom suđa, da bi je jedan slučajan razgovor u kafiću odveo u ovaj biznis. Načula je da je vlasnik dućana htio izići iz posla, ona je odlučila probati i evo, devet godina poslije Lucky Bull je još tu. Primijetili smo, 2010. godine, kad je otvorila Lucky Bull, Hrvatska je već zakoračila u recesiju, pa nam se ulazak u takav posao činio riskantnim...

"Svaki potez u poslovanju je riskantan, bila kriza ili ne, raditi se mora. Znate, prije tog nisam nikad kročila u sex shop, ali ne zato što sam imala predrasude. Jednostavno nisam bila, a gotovo da nisam imala pojma o ičemu. No, kad hoće, sve čovjek nauči", odgovara spremno, a tu je postojao i drugi izazov – kako će njena okolina reagirati na ovakav poslovni izlet.

"Neki nisu htjeli razgovarati sa mnom, neki su rekli da nisam normalna, ali znaju me kakva sam: tuđe mišljenje me nije zanimalo. Meni je samo bilo bitno da mi moja obitelj to odobri. Zapravo, moja majka. Imala sam, kažem, veleprodaju posuđa, i onda trebaš reći mami koja je tad imala 73 da otvaraš sex shop. 'Mama, znaš, otvorila bih dućan, al ne znam kak' da ti velim...', krenula sam okolišati, a ona me pogledala i rekla: 'Sex shop?'. Mislila sam da je već doznala, ali je onak', samo dodala: 'Pa to samo tebi može pasti na pamet'," prisjeća se kroz smijeh.

S kupcima se nekad i nasmijete

Damjan Tadic / CROPIX

Ni Andrea ni Jelena nisu imale neugodnosti s kupcima, makar su se znale sresti s bizarnim pitanjima.

"Pa, jedan mladić me je pitao imamo li lateks sprej za penis, htio si je našpricati da mu sjaji. Uglavnom su takva pitanja, na kraju sve bude i smiješno", otkriva mi Jelena, a prisjetila se tek jednog posve degutantnog upita: "Čovjek je tražio pornić sa životinjama. To je najružnije od svega što sam čula."

Andrea pak kaže da je jedan kupac tražio drogu. Ne one 'osvježivače za prostore', kako bi mogli pomisliti...

"Bilo je i tih koji su tražili osvježivače, ali jedan frajer me pitao imam li 'ecstasy'? Prvo sam se zbunila, na prvu nisam ni skužila kaj me pita, onda je za tri dana opet došao... E, ako hoćete bizarnost, jednom je čovjek ušao i pitao me 'imate li kišobran'?", no sa zadrškom smo saznali da mu ipak nije trebao kao igračka: "Padala je kiša, pa je ušao. Valjda mu je hitno trebao čim je ušao u sex shop."

Umirovljenici se igraju i u svojim devedesetim

Damjan Tadic / CROPIX

Ono što je zajedničko, nerijetko će im svratiti i umirovljenici, pitaju za viagru, afričku šljivu, no na njihovu žalost, takve stvari se ne prodaju u sex shopovima. Tek pripravci na biljnoj bazi što ih uglavnom ostavlja razočaranim. No, Jelena mi otkriva da imaju umirovljenici i druge upite osim viagru...

"Iznenadili bi se, ali dosta često traže 'strapove'. Eto, ima nekih koji ne mogu al' i dalje hoće", kaže mi uz osmijeh, pa dodaje kako joj je redovan kupac bio čovjek u svojim 90-ima koji se istovremeno zabavljao s dvije mlađe žene. Toliko o predrasudama o umirovljenicima.

Na pitanje jesu li bolji kupci muškarci ili žene, nije bilo odgovora.

"Nema tu bolji i lošiji, podjednako kupuju i muškarci i žene. Imam sve generacije, ali baš sve. Nema čak ni distinkcije da je netko otvoreniji ili zatvoreniji. Ljudi pretpostavljaju da je muškarcima lakše ući u sex shop, ali to nije tako", reći će Jelena.

"Podjednako je to", potvrđuje se priča i iz Lucky Bulla. "Tu su negdje i muškarci i žene, i mlađi i stariji. Kad smo kod mladih, ima i onih mlađih od 18 koji bi ušli, ali ih ne puštam. Ne smijem, zapravo, iako osobno mislim da bi klince od 16-17 bilo bolje pustiti da nešto nauče, recimo da koriste kondome, a ne da se pravimo da kao se nitko ne seksa prije braka. Ali, zakon je takav", smatra Andrea.

'Nije za mene' klasični izgovor

Damjan Tadic / CROPIX

Ima i onih kojima je neugodno, pa koriste klasičan izgovor 'nije to za mene, već je poklon za prijatelja'. No, zaista se ne moraju se praviti. S jedne strane prodavači imaju iskusno oko pa već znaju tko 'fejka', a s druge nit' ih zanima za kog je poklon, a još manje razloga imaju da ih osuđuju.

"Da, ljudi imaju taj moment da imaju potrebu reći 'nije to za mene', ali čim netko uđe unutra odmah mogu procijeniti kupuje li za sebe i li za druge. Uglavnom, znaju čak i ići tako daleko da nas traže da kupljeno zamotamo za poklon, makar je posve jasno da kupuju za sebe. Opet, ima ljudi koji su jako otvoreni, a dosta je popularan način kupnje da dođu s mobitelom, kažu to hoću, pa im dam i izađu van", kaže mi Jelena.

"Vele, nije za mene, ali nikad ne pitam za kog je, niti me zanima, u ovom je poslu diskrecija najbitnija", iznosi Andrea svoj stav.

S obzirom da shopovi primaju i online narudžbe, pomislili bi da su ljudi slobodniji kad ne moraju osobno doći. No, i to se pokazalo kao predrasuda.

"To je još jedna zabluda, da nam online prodaja ide bolje. Iz mog iskustva mogu reći da ljudi vole doći u dućan, vidjeti uživo što će kupiti, čuti savjet, isprobati.. Tu mislim na odjeću, imamo kabine za to, za isprobavanje seksualnih igračaka nemamo iz higijenskih razloga. Pitaju li i mene za mišljenje? Da, ali se uvijek ograđujem. Mislim da nije bitno što se meni sviđa, da ne bi trebali imati taj moment povezivanja. Stručno mišljenje je u redu. Ako se netko dvoji između dva vibratora, pojasnit ću koje su karakteristike jednog bolje, a koje drugog. No, svoja osobna mišljenja i iskustva ne dijelim s ljudima", pojašnjava Jelena okolnosti u 'Positive Vibrations' dućanu.

"Ljudi kupuju online iz komocije, a ne zbog srama. Dobro, razumijem kad netko izvan Zagreba naruči jer nema gdje kupiti, ali naruči mi i čovjek tu, ulicu dalje, iz Draškovićeve. Posve je drukčije kad kupac dođe, zna se dogoditi da nešto traži, pa kroz razgovor shvati da njemu, ili njoj, zapravo treba nešto drugo. Prek' interneta se ne možete konzultirati", reći će Andrea.

Još malo pa će vibratori i peglati

Damjan Tadic / CROPIX

Zanimalo nas je i znaju li muškarci konfekcijske brojeve svojih supruga, djevojaka ili ljubavnica...

"Ne znaju, naravno. Pošto znam šivati, pitam ih za mjere, visinu, težinu, i na osnovu toga gotovo da i ne mogu fulati. Ali, ionako mogu doći i promijeniti, a tu je i ova one-size odjeća."

Kad smo sve ovo saznali, ostalo je 'pitanje svih pitanja' – što zapravo kupuju Hrvati. Jesmo li konzervativni kao što se misli ili se ipak vole 'zaigrati'.

"Vole, više nego kaj mislimo. U 21. stoljeću smo. Neki glume, neki ne bi priznali ni da ih režete, no ja uvijek kažem 'da nema seksa, ni mi ne bi postojali'. Što najviše kupuju? Ide sve, vibratori, dilda, odjeća, šaljiv program, analni stimulatori... Ovisno o fazama, al' u principu tu smo deset godina, isprofilirali smo se, znamo što se traži. Lutke? Kupuju se, one jeftinije odu najčešće za momačke večeri, ali traže se i one realističnije koje imaju silikonske 'strateške dijelove'. Na njima se čak može izvaditi vagina i koristiti kao masturbator, bez same lutke."

U 'zabavnom programu' postoji i lutka ovce koja se za vrijeme 'posla' glasa, a otkrila nam je i jednu pikanteriju.

"Svojedobno sam dobila povratnu informaciju da je na kraju ludog tuluma i ona stradala", otkriva mi Andrea kroz smijeh.

Damjan Tadic / CROPIX

Ako baš treba nešto izdvojiti, ističe da je aktualan novi model vibratora.

"Ima senzore u sebi, kad dolazi do grčenja mišića vagine, više se ne moraju mijenjati brzine. Sam reagira i određuje vibracije. Još malo kaj ne pegla", duhovito dobacuje.

Kad je riječ o trendovima u 'Positive vibrations', Jelena nam također kaže kako se ništa konkretno ne može izdvojiti prema popularnosti.

"Svi smo različiti, svi imamo drugačije potrebe i želje. Svatko dolazi sa nekom svojom slikom što ih zanima, netko dođe i izađe, netko uđe pa se svaki mjesec vrati ponovo. Ali, ako baš moram onako općenito, kupci su najviše su upoznati s realističnim vibratorima i dildima ili od fetiša s bičevima, to je nešto što je najprihvatljivije ili, recimo, imate vibrirajuće penis prstene."

U zadnje vrijeme hit proizvod je masažer klitorisa, ni on nije daleko od mogućnosti 'da jedan dan počne peglati'.

"Ne radi na principu vibracija nego na principu pulsiranja tlačnih valova, usisavaju i ispuhuju zrak i simuliraju osjećaj oralnog zadovoljavanja", pojasnila nam je Jelena.

Revolucija zvana '50 nijansi sive'

Damjan Tadic / CROPIX

Jednu stvar smo ipak preskočili, a to su '50 nijansi sive'. Hit knjiga, poslije i film, nije dobila nekakve recenzije, no umjetnost na stranu, generalna ocjena je bila da je 'oslobodila' mnoge Hrvatice. Dobili smo i potvrdu toga, no Andrea i Jelena se razilaze u ocjenama na koju su populaciju najviše utjecale.

"Pedeset nijansi sive nije za fetišiste, ne prolazi kod onih s takvim načinom života, više je film za žene koje nemaju puno iskustva u seksu. Nespretno je generalizirati, ali 'ajmo reć, prošle su kod rastavljenih žena koje imaju djecu, htjele bi nekog frajera, al' skužile su da im je i ovako zapravo dobro i ne mogu se još odlučiti. Inače, njihovi proizvodi idu dobro. Ne zbog imena, već što su kvalitetni. Neki se baš ustručavaju, kao ispod časti im je kupiti '50 shades', drugi opet baš briju jer je to."

"Zbog 50 nijansi sive su masovno počele dolaziti mlađe curke, inače se ne miješam u volju kupca, al' morala sam ih pitati 'kužite li vi zaista film', da je frajer zapravo sadista, a da žena zapravo ne uživa u tome? Morate prvo naučiti što je seks, nitko se nije pametan rodio, a danas bi svi sve preskakali... No, njima je bilo bitno da je to kuglica, da je srebrne boje, njima sve mora biti kao u reklami ili filmu..."

Damjan Tadic / CROPIX

Vraćamo se na početak i ono što nam je Jelena rekla, da je posao u sex shopu naučio nešto o drugima, nešto o sebi.

"Naučila sam to da ništa u stvari nije nenormalno. Zašto bi bilo nenormalno da se meni sviđaju vibratori, a nekim analda dilda? Zašto je ovo moje normalno, a ovo drugo nije? Prema mom mišljenju, apsolutno je u redu sve što se ljudi dogovore između sebe. Što jednom i drugom odgovara ne bi se trebalo osuđivati, nego u stvari i podržati. Seksualnost je jako širok pojam i mijena se kroz život, ne sviđa vam se isto kad imate 15, 25 ili 35 godina, kao takva seksualnost raste... Zato i mislim da je uloga sex shopova bitna, za ljude koji su u stalnim vezama u jednom je trenutku dobro da zajedno isprobavaju neke stvari kako bi učvrstili svoj odnos, gradili nešto dalje. Ako ste vjerni partneru, a želite nešto više, možete to nekako pomiriti. I ženska seksualnost je donedavno bio tamu, gotovo da se smatralo nenormalnim da žene masturbiraju i istražuju svoje tijelo, a danas sve više žena istražuje sebe, pa istražuju i seksualne igračke da bi došle do svog zadovoljstva."

Za kraj nam je pojasnila i što je otkrila o sebi.

"O tome da se ne treba sramiti svoje seksualnosti. Kad si klinac i sviđaju ti se neke stvari, nisi siguran je li to normalno, 'kaj će drugi mislit o tom kaj se meni se sviđa'... Otkad sam ovdje ugodnije se osjećam u vezi toga kaj mi se sviđa, ima puno 'čudnijih' stvari o kojima nikad nisam razmišljala, a došla sam tu i shvatila da je ljudima to najnormalnije. To mi se ustvari 'otvorilo', da ne osuđujem tuđe seksualnosti, da je sve s nekakvim razlogom, o čemu se govori i u filozofiju i u antropologiji... Pa evo, ako ćemo se dotaknuti antropologije, ljudi su i prije koristili seks igračke, samo što to nisu bile prave igračke nego kuruze, banane, ono kaj su našli doma. Nije ovo nešto što postoji 20 godina, postoji oduvijek, samo što smo u modernijim vremenima."

vibrator

50 nijansi sive

Viagra

dildo

sex shop

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter