Industrija koja je postala pravi business

Unatoč kontroverzama i stereotipima oko kanabisa, posao buja


Vid Barić
12.11.2017.13:35
Unatoč kontroverzama i stereotipima oko kanabisa, posao buja
Cannafest Prag

sažeto

Cannafest festival u Pragu prati i jedan diskurs koji se snažno bazira na biznisu, tehnologiji, inovaciji i medicini


Vid Barić
12.11.2017.13:35

Cannafest je ozbiljna manifestacija s ozbiljnim izlagačima i mora se kazati kako odudara od hipi-imidža s kojim bi ga se u neznanju i stereotipizaciji dalo asocirati. Naravno da ga posjećuju i 420 zanesenjaci te stoneri s dreadlocksima na glavi u potrazi za sjemenkama najbolje i najjače trave na tržištu, ali festival prati i jedan diskurs koji se snažno bazira na biznisu, tehnologiji, inovaciji i medicini.

CBD i pripravci na bazi istoga je definitivno jedna od takvih tema ovogodišnjeg izdanja Cannafesta, kako među izlagačima, tako i u prostoru konferencija i predavanja. To i ne čudi, budući da su i razne neovisne studije potvrdile kako pripravci na bazi CBD-a smanjuju anksioznost i mučnine, a uspješno se bore i protiv nesanice. Kanabidiol je efektivan i kao antipsihotik u tretmanu šizofrenije, a spekulira se i da reducira rast agresivnih ćelija te zaustavlja njihovu invazivnost u bolesti raka. Klasična medicina, prema riječima ekipe koja promovira CBD, ne prepoznaje još ove pripravke iako im priznaje djelotvornost, budući da se i dalje ne mogu točno ustanoviti omjeri, odnosno koliko je točno CBD-a potrebno za liječenje određene bolesti.

Vid Barić

CBD stoji za kanabidiol, kanabinoid prisutan u kanabisu. CBD dakle nije THC, te se od njega ne može napušiti u onom klasičnom smislu. Derivira se iz biljke industrijske konoplje.

Pored inovativnih hortikulturnih rješenja poput LED lampi i različitih sistema za ventiliranje upravo su pripravci na bazi CBD-a najveći business u industriji konoplje danas. Ljudi koji predstavljaju takve farmakološke pripravke te nove tehnologije svjetla i ventilacije za indoor sadnju marihuane, a koje proizvođaču garantiraju da će izvući najbolje od sjemena i dobiti najbolje biljke, izgledaju kao IT stručnjaci i doktori - nose bijele kute i vrlo su ozbiljni oko onoga što predstavljaju. Zanos i profesionalizam kojime pričaju o benefitima CBD-a, kao i o lampama za indoor sadnju te fotosintezi biljke je definitivni dokaz da je industrija otišla u smjeru pravoga businessa koji – unatoč restrikcijama, kontroverzama i stereotipima koji vladaju oko biljke manje-više u čitavom svijetu – totalno buja i zauzima prostor na kojega će prije ili kasnije oko baciti i najbogatije kompanije svijeta.

U to me uvjerava i Slovenac Gregor Jamar, Chief Technology Officer branda PharmaHemp, koji također izlaže na sajmu u Pragu. Njegova je kompanija u potpunosti posvećena inovativnim tehnologijama i ekstrahiranju CBD-a iz biljke industrijske konoplje od kojega rade razne farmakološke pripravke u vidu tableta, kapsula i ulja. 100% su orijentirani na izvoz svojih proizvoda budući da je, kako kaže, u Sloveniji nemoguće poslovati s obzirom na razne restrikcije koje otežavaju poslovanje i prodaju. U procesu proizvodnje svojih produkta (sve se odvija u Sloveniji – od sadnje do završnog proizvoda), PharmaHemp surađuje sa specijaliziranim laboratorijima i znanstvenicima koji nadgledaju stvar i testiraju produkte kako bi se riješili nesavršenosti te izbacili najsuperiornije derivate CBD-a na tržište. U PharmaHempu su posebno ponosni na, kako kažu, umjetnost ekstrahiranja kanabidiola iz biljke i uvjereni su kako to rade najbolje na svijetu.
Porazgovarao sam i s Michaelom Bernsteinom, jednim od najvećih ulagača u CBD biznis u svijetu i suvlasnikom PharmaHempa.

Vid Barić

- PharmaHemp je jedan od najvećih CBD proizvođača i distributera u Europi. Istina, američko tržište je mnogo razvijenije za CBD biznis, ali to je isključivo iz razloga što je ondje više ljudi svjesno zdravstvenih benefita biljke. U zadnje je vrijeme CBD dobio i puno publiciteta, pa je tako na CNN-u moguće vidjeti televizijski program posvećen benefitima CBD-a i kanabisa. Istovremeno, Europa i dalje smišlja način na koji će se postaviti prema problematici i CBD produktima. Mi trenutno ne smijemo tvrditi da su naši pripravci lijek jer je to zabranjeno zakonom, ali mnogi ljudi rade vlastita istraživanja. Ono što bi nama mnogo značilo jest da farmaceutska industrija napravi svoja istraživanja  i prihvati rezultate, a i mi bi se onda mogli drugačije postaviti prema našim potrošačima. No, bez obzira na to, CBD biznis raste . u 2018. očekujemo udvostručiti priodaju, a u tri do pet godina od današnjeg dana biznis će se upeterostručiti - kaže.

Očito je da je CBD danas jako interesantan kupcima, znanstvenicima ali i, vjerojatno  najvažnije, biznismenima. Tome u prilog govori i činjenica kako je do prije nekoliko godina na Cannafestu bilo tek nekoliko CBD izlagača, dok ih je danas i nekoliko desetaka te imaju vlastito odjeljenje na sajmu.

Nastavi li se, dakle, taj trend iscrpnih istraživanja CBD-a pod egidom biznisa moglo bi se dogoditi da u narednim godinama marihuana i različiti njezini derivati posve legitimno započnu zauzimati prostor konvencionalne medicine i liječenja.

CBD

Cannafest

Gregor Jamar

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter