UKAZALI NA POSLJEDICE RASIZMA

Supermarket šokirao građane, s polica povukli sve uvozne proizvode


Sanja Rapaić
26.08.2017.10:05
Supermarket šokirao građane, s polica povukli sve uvozne proizvode
REUTERS

sažeto

Rezultat - na policama nije bilo grčkog ulja, španjolske rajčice, a moglo se pronaći tek vrlo malo onih, u suvremenoj kuhinji, svakodnevno upotrebljavanih namirnica


Sanja Rapaić
26.08.2017.10:05

Kako bi ukazao na ozbiljne posljedice rasizma i isključivosti, supermarket Edeka, u Hamburgu, sa svojih je polica maknuo sve uvozne namirnice. Kupce, koji su tog dana došli u nabavku, šokirao je prizor koji su zatekli -sve police supermarketa, koje su uvijek krcate namirnicama, bile su gotovo potpuno prazne. Ono malo preostalih proizvoda, koji su usamljeno stajali na policama, imalo je jedan zajednički nazivnik – svi su bili proizvedeni u Njemačkoj.

Police prazne bez stranaca

Iznenađeni krajnje oskudnom i siromašnom ponudom u supermarketu, kupci su najprije  zaključili da trgovci iz nekog razloga nisu stigli popuniti ispražnjene police, no onda su uočili neobične poruke postavljene po cijelom supermarketu. Na jednoj od ploča, na odjelu sa sirevima, pisalo je „Polica je tako prazna bez stranaca!“, kod druge police je pisalo „Ova je polica prilično dosadna bez raznolikosti“.

Ispostavilo se da je supermarket Edeka, na čitav jedan dan, iz prodaje maknu sve uvozne proizvode te je kupcima „servirao“ isključivo domaće namirnice, dakle one proizvedene u Njemačkoj kako bi tim, prilično kontroverznim potezom poslao jaku poruku o etničkoj raznolikosti i o posljedicama rasizma. Rezultat - na policama nije bilo grčkog ulja, španjolske rajčice, a moglo se pronaći tek vrlo malo onih, u suvremenoj kuhinji, svakodnevno upotrebljavanih namirnica.

„Edeka zastupa raznolikost, u svom asortimanu imamo vrlo široku paletu namirnica koje se proizvode u različitim regijama Njemačke. No, samo zajedno s proizvodima iz drugih zemalja možemo stvoriti toliko vrijednu, jedinstvenu raznolikost, koju naši kupci itekako cijene“, pojasnio je glasnogovornik Edeke.

Saša Cvetojević: „Tako završi i društvo koje se odrekne svega što donosi povezivanje s drugim kulturama"

Svoje mišljenje o potezu njemačkog supermarketa, te o temi slobodnog tržišta, na svom je Facebooku napisao i hrvatski poduzetnik, Saša Cvetojević:

„Ovako izgleda "kupujmo domaće" na steroidima.
Međunarodna trgovina vam je donijela gotovo sve oko vas. Ako povjerujete onima koji zagovaraju izolacionizam, na kraju, on završi ovako.
Tako završi i društvo koje se odrekne svega onog što donosi povezivanje s drugim ljudima, drugim kulturama, drugim načinima života. Svijet je prekrasno mjesto, ne ograničavajte svojoj djeci budućnost u takvom svijetu, ako ste već ograničili sebi. Probajte hranu koju niste probali prije. I sirova riba s rižom može biti ukusnija nego janje s ražnja. Kuhani, pasirani slanutak, s maslinovim uljem, limunom i tahinijem može biti ukusniji od paštete. 
Najgore što u životu možete učiniti je ograničiti sebe, jedino gore od toga je učiniti to djeci“, poručuje poduzetnik, čija je objava na društvenoj mreži pokrenula polemiku o slobodnom tržištu. Jedni su za slobodan uvoz, drugi zagovaraju veću zaštitu domaćih proizvoda, a evo i nekih od komentara :

Marko K. „Nitko se neće buniti protiv uvoza dok je stopa rasta izvoza veća od uvoza i dok tvornice ostaju u zemlji. Kad se situacija okrene, onda u vodu padaju sve filozofije o slobodi tržišta. Ne vidim razloga zašto svi ostali pa i mi ne bi štitili svoje. Svi zagovaraju slobodno tržište dok osvajaju tuđe, kad je njihovo ugroženo okreću se protekcionizmu. Jesam za slobodu tržišta ali uz oprez.“

Hrvoje J. : „Sve treba uvoziti, kupujmo uvozno, domaća proizvodnja je neisplativa. Recept za sreću je: uništiš domaću proizvodnju, i onda lijepo uvoziš i diktiraš cijenu, briga te, ionako se ta hrana može kupiti od tebe ili nikako. Ljudi ostaju bez posla, čitava regija propada (Slavonija)….“

Što vi mislite? Je li potez njemačkog supermarketa doista jedinstven način da se podigne svijest o vrijednosti raznolikosti ili je tim Edeke promašio cilj?

Njemačka

rasizam

trgovina

supermarket

raznolikost

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter