Nasamareni Hrvati: Platili vilu, dobili njivu

Podvalili su nam slike luksuzne vile, novac je otišao na njihov račun, svojih četiri tisuće eura nikad više nisam vidjela, a takvim iznosima se Interpol ne bavi


Valerija Bebek
21.08.2019.19:00
Podvalili su nam slike luksuzne vile, novac je otišao na njihov račun, svojih četiri tisuće eura nikad više nisam vidjela, a takvim iznosima se Interpol ne bavi
Profimedia / Ilustracija

sažeto

Naši čitatelji podijelili su neugodna iskustva koja su doživjeli pokušavajući naći smještaj u inozemstvu, ali i u Hrvatskoj


Valerija Bebek
21.08.2019.19:00

Slučaj koji je zgranuo javnost s mladim Francuzima koji su došavši na Hvar otkrili su da ih umjesto luksuzne vile čeka bager i šikara, na žalost nije jedini ni u Hrvatskoj, a niti u ostatku svijeta. "Umjesto godišnjeg odmora u glamuroznoj vili na otoku Hvaru, pustoš i pet sati razgovora s bezobraznom Bookingovom službom za korisnike”, napisala je na Twitteru 22-godišnja Julie, jedna od prevarenih turista.

Ljetovanje su platili 6420 eura, ali kada su došli na lokaciju vidjeli su da nema ni 'v' od vile. Dramu mladih Francuza prati cijela Hrvatska javnost. I njihove rasprave sa službom za korisnike i očaj bez ikakvog smještaja nakon što su se vratili u Split, i to da neki od njih nemaju novac za dodatan smještaj.

"Jedino što mogu je sjesti i plakati. Definitivno se radi o prevari, tu nema sumnje, no ako im je ponuđen povrat novca, zapravo se nema što prijaviti. Osim što je Booking.com strana kompanija i situacija je stoga puno kompliciranija", kazali su iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP) za Jutarnji.

Mladi Francuzi kazali su i da su im susjedi u okolici gradilišta rekli da nisu prvi koji su doživjeli istu stvar na istom tom mjestu. U međuvremenu dio prevarenih turista vratio se u Francusku, a druga polovica smjestila se u vili koju im je netko od hrvatskih turističkih djelatnika ponudio za pola cijene. Na njima je sada da čekaju povrat novca od Bookinga u razdoblju od deset dana, ako su ga zatražili.

Njiva za više od 4000 eura

Takve prevare nisu novost, već prije nekoliko godina i MUP je upozoravao građane i iznajmljivače na mogućnost krađe podataka. Odnosno 'iznajmljivanja' kuća i stanova koji nisu njihovi, nego su slike jednostavno ukrali. Svoja iskustva s prevarama preko jednog od najpoznatijih servisa za traženje smještaja s nama je podijelila čitateljica iz Splita. Nju je ta nesmotrenost, odnosno neznanje, koštalo preko 4000 eura.

Tražili smo smještaj na Ibizi, išlo nas je osam bilo je to prije nekih pet godina, preko Airbnb-a smo našli jednu brutalnu vilu. Cijena je bila 1000 eura za noćenje. Trebali smo biti tamo četiri dana. Sve smo ispregledali preko interneta, normalno smo vodili komunikaciju preko Airbnb-a. I u nekom trenutku, ni sama ne razumijem kako ti ljudi su promijenili URL. Kad gledaš pisalo je -airbnb- pa neki zarez. Čovjek ne ide za tim. Misliš si da je normalna stranica preko koje si došao.

Znači isprva sam išla na običan Airbnb, našla sam tamo tu kuću i stranica me kao i obično navodila, idite, platite. Ne razumijem ni sama kako je uplata otišla njima direktno na račun.

Profimedia / Ilustracija

Uplatili smo novce. Zatim nam se vlasnici nisu javljali. Stalno smo ih kontaktirali da nam pošalju adresu. Nikakvog odgovora nismo imali. Onda smo zvali prijatelje u Ibizi i rekli smo im kako se vila zove, poslali slike. Rekli su nam da ta vila zapravo postoji, ali da se ne zove tako, zove se drugačije i košta oko 4000 eura za noćenje. Naši prevaranti su skinuli i ukrali slike te vile s interneta. I zapravo na toj lokaciji koju su nama poslali, isto je bila njiva, nije bilo ničega.

Znali su da Interpol neće ništa poduzeti s tim iznosom

Tada sam bila na Hvaru i otišla sam u policiju, oni nisu znali kako mi pomoći. Kad sam došla u Split, također sam otišla na policiju. Tamo su mi rekli da mi ne mogu pomoći jer Interpol traži počinitelje kada je šteta veća od 5000 eura. Oni su točno znali cijenu, mi smo uplatili 500 eura manje od toga.

Što je na kraju bilo, saznali smo preko banke. To je na kraju sve otišlo negdje u Češku, banka je gledala gdje su novci otišli, prevaranti su našli nekog beskućnika kojem su dali 100-200 eura. On je sa svojim dokumentima podigao taj novac. Kasnije se više nije moglo ući u trag prevarantima. Ja sam zapravo, ostala bez tih para. Svi ti moji prijatelji koji su trebali ići s nama, birali sobe, gledali smo vilu skupa nitko mi na kraju nije dao ni jednu jedinu kunu.

Kasnije smo i zvali Airbnb, jer oni bi nas trebali štititi, međutim nikako nismo mogli dobiti nekog suvislog. Spajali su nas s Kinom, raznim zemljama, razgovarala sam s ljudima koji ne znaju govoriti engleski. Još mi je došlo telefona oko 500 eura.

Novi pokušaj prevare iz Nizozemske

Tih prevara ima sve više i više, ovo mi je škola, ne znači da neću više putovati, ali se treba zaštititi nekom aplikacijom, preko PayPala ili slično. Evo neki dan sam uplatila novce za jedan apartman u Nizozemskoj. Kasnije mi je došla obavijest da je taj apartman otkazan. Taj vlasnik mi se ubrzo javio na mail, poslao mi je još neke slike. I objašnjava mi da je morao otkazati apartman, jer on je SuperHost, ali nije napravio business account i da će mi Airbnb vratiti novce. Zatim mi je rekao da će mi on kasnije poslati link i da mi daje popust da ja platim direktno njemu na račun. Opet prevara.

Profimedia / Ilustracija

Naravno da mu neću uplaćivati ništa. Isto tako Airbnb mi se javio da su maknuli tog čovjeka zbog neispunjavanja uvjeta i da ako mi bude slao bilo kakve linkove za plaćanja, da to ne radim, ukoliko budem trebala ikakvu pomoć da se obratim njima. Novci mi stvarno jesu vraćeni. Nakon svega što sam prešla definitivno bih htjela upozoriti ljude da nikako ne izbjegavaju plaćanje preko aplikacija, ako negdje idete prvi put nemojte nikako ići u 'direktne pogodbe' s vlasnicima smještaja.

Shvatila sam što još rade kako bi preveslali ljude koji ne znaju. Imaju razne metode da oglase svoj broj telefona, u napomenu dolje, to izgleda kao krug, napišu broj telefona, jer sustav tamo ne prepoznaje da su to brojevi. I što će neki naivan čovjek, misli si da je super što neće plaćati proviziju i doći će odmah do domaćina, Anja iz Splita.

Obična, domaća lopina

No nisu samo internetski oglasi i iznajmljivanje u inozemstvu 'minsko polje' na kojem vas netko može preveslati. Druga naša čitateljica doživjela je dosta neugodno iskustvo s domaćim iznajmljivačem, kojeg je pronašla putem regularnih oglasa. Onako kako se nekad uglavnom i tražio smještaj.

Imala sam neugodno iskustvo, koje je za dlaku završilo kao prevara. Bilo je to prije nekoliko godina, kad je nas tri prijateljice iz Zagreba odlučilo ljetovati zajedno. Bile smo studentice i smještaj smo tražile u Oglasniku, našle smo apartman u Jelsi. Čule smo se s vlasnikom i uplatile mu akontaciju (dio ukupne svote).

Kad smo došle tamo skužile smo da ima ful problema s odvodima, uslijed kiša se dizala voda iz sifona. Čim smo došli počeo nam je pričati da je imao problema s Madžarima koji su bacali pelene u odvod i da je moro platiti 700 kn čišćenje septičke jame. Na kraju je tvrdio da smo mi zaštopale septičku i da nam ne može vratiti akontaciju, odnosno odbiti nam od ukupne cijene već taj uplaćeni iznos. Na kraju nam je vratio taj novac jer smo je jako svađale, odnosno raspravljale s njim. Nikad ne znaš što te može dočekati, zato je uvijek bolje ići na provjerena mjesta. Ali tako često ne vidiš ništa novo, Magdalena iz Zagreba.

turizam

Airbnb

prevare

booking

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter