JEDNOM MOŽEŠ OKRIVITI DRUGE, ALI TRI PUT BAŠ I I NE

Ova tragedija u Italiji nije prva ovakva nesreća, prošle godine srušio se nadvožnjak, kao i prije dvije godine. Ovo će biti veliki test za talijansku vladu


100posto
15.08.2018.10:55
Ova tragedija u Italiji nije prva ovakva nesreća, prošle godine srušio se nadvožnjak, kao i prije dvije godine. Ovo će biti veliki test za talijansku vladu
Reuters

sažeto

Ministar prometa odmah je poručio da bi Italija treba napraviti čim prije provjeru svih mostova na autocestama izgrađenih između pedesetih i sedamdesetih godina


100posto
15.08.2018.10:55

Nesreća u Genovi u kojoj je poginulo najmanje 35 osoba, a stotine je ozlijeđeno, a strahuje se da će ih biti još, pokrenula je lavinu pitanja u toj zemlji koja već godinama prati ekonomska stagnacija i glavno je pitanje tko je kriv za ovu stravičnu tragediju. Ubrzo nakon nesreće čelni ljudi pozvali su na hitnu istragu o tome kako je most koji je postavljen prije pet desetljeća samo tako pao i odnio brojne žrtve, ali isto tako kako se jedna od najvažnijih prometnih dionica samo tako urušila. 

"Ovakve tragedije ne bi se smjele događati u civiliziranoj zemljji, oni koji su krivi morat će za sve ovo i odgovarati. Ovakve slike u zemlji kao što je Italija ne bi se smjele viđati", izjavio je talijanski ministar prometa Danilo Toninelli.

Veliki test za talijansku vladu

Reuters

U trenutku nesreće na nadvožnjaku je bilo tridesetak automobila, a postoji nekoliko snimki urušavanja mosta, ali još je nije jasan razlog njegova pada. Neki stručnjaci smatraju da je jedan od  krivaca nevrijeme koje je toga dana pogodilo Italiju. No, oni koji se bave infrastruktorom u vrhu države neće moći se izvući na vrijeme će će morati odgovoriti na mnoga pitanja i nedoumice. 

Javni tužitelj u Genovi poručio je da je spreman pokrenuti kazneni postupak zbog odgovornih za ovu tragediju. Ubrzo se oglasila i tvrtka koja nadgleda taj most, kao i na mnoge druge širom Italije, poručili su da će uzrok pada biti predmetom detaljne analize čim bude osiguran odlazak na mjesto nesreće. No, svi su složni u jednome da će ova tragedija biti veliki test za talijansku vladu na čelu s premijerom Giuseppeom Conteom. 

Okrivio Europsku uniju

Reuters

Ministar prometa odmah je poručio da bi Italija treba napraviti čim prije provjeru svih mostova na autocestama izgrađenih između pedesetih i sedamdesetih godina. Zamjenik premijera Matteo Salvini poručio je da su zemlji potrebna imena  i prezimena svih koji su krivi za ove neprihvatljive smrti, a odmah nakon toga okrivio je i Europsku uniju za budžetska pravila jer su ona spriječila Italiju da troši novac na bolnice, škole, ceste i pruge. “Ne možemo trošiti novac zbog europskih ograničenja”,  vrlo jasno je poručio. 

Navodno su postojali upozoravajući znaci

Reuters

Jedan inženjer koji je bio upoznat sa strukturom mosta poručio je da su postojali upozoravajući znaci te da je most bio pod nadzorom te da je pokazivao znakove "korozije".  Stručnjak za ekonomiju i promet i savjetnik u Ministarstvu prometa Marco Ponti rekao je da armirani beton može izdržati 50 godina, ali da nakon toga postaje problematičan, jer na šipkama koje su koriste u strukturi može početi proces korozije.

Nije ovo prvi puta

Ovo u Italiji nije prva ovakva nesreća. Prošle godine srušio se također nadvožnjak, a poginule su dvije osobe. U ožujku prošle godine u  blizini sjeveroistočnog talijanskog grada Ancone srušio se nadvožnjak na autocesti, naime urušila se privremena struktura koja je pridržavala nadvožnjak. Na tom je mjestu u tijeku bila izgradnja treće trake autoceste, a nadvožnjak, koji su pridržavale privremene konstrukcije, u to je vrijeme bio zatvoren za promet. I 2016. dogodila se slična nesreća, poginula je jedna osoba, 68.godišnji Claudio Berini bio je u uatomobilu kada se uruušio dio mosta na autocesti između Milana i grada Lecco. 

 

nesreća

Italija

Genova

nadvožnjak

newsletter

Prijavite se na Newsletter