najbizarnije pritužbe turista

Optužila agenciju da je zbog njih ostala trudna, na plaži je bilo previše kamenčića pa je gospodin pokvario pedikuru, a nisu im rekli da će u moru biti ribe pa su se djeca preplašila


Mia Peretić
07.08.2019.19:00
Optužila agenciju da je zbog njih ostala trudna, na plaži je bilo previše kamenčića pa je gospodin pokvario pedikuru, a nisu im rekli da će u moru biti ribe pa su se djeca preplašila
Tom Dubravec/ CROPIX / Profimedia

sažeto

Uz klasične pritužbe na cijene i rezervacije, naišli smo na neke zaista egzotične prigovore turista 


Mia Peretić
07.08.2019.19:00

Svake godine veselimo se dolasku domaćih i stranih turista, te s nestrpljenjem čekamo rezultate uspješnosti ljetne sezone. Hrvatska se u proteklih par godina, kako zbog prirodnih ljepota, tako i zbog posrnuća popularnih inozemnih turističkih destinacija, profilirala u 'IT mjesto za odmor i provod', pa tako našu obalu redovito obilaze jahte bogatih i slavnih osoba.

Svake se godine stoga ponavljaju iste mantre o unaprjeđenju i širenju turističke ponude, smještajnih kapaciteta, te strategijama koje bi našu sezonu produžile i naš turizam učinile održivim izvorom prihoda u budućnosti.

Turizam su kao unosan posao prepoznali i mnogi koji se do sada njime nisu bavili, te su grlom u jagode pohrlili u kredite i zaduživanje kako bi imali apartmane u ljetnim mjesecima. Pa, iako se piše da turista ove godine nikad manje, konačne i službene rezultate još treba pričekati.

S obzirom na to da su nam sve nade za punjenje državne blagajne uprte u tih nekoliko ljetnih mjeseci s posezonom, zanimalo nas je kako se točno naša ponuda prilagodila do sada rastućoj potražnji gostiju. Nekada se pričalo o Hrvatskoj koja nudi 'sunce i more', što odavno već nije dovoljno, pa se pitamo koliko smo se točno popravili i jesmo li sposobni zadovoljiti svoje goste? Stoga smo se dali u potragu za pritužbama domaćih i stranih turista kako bismo otkrili što ih sve smeta. Neke su pritužbe naprosto bizarne.

Nekima gotovo nevjerojatno, no riba zaista ima oči

Ovog je ljeta zabilježen pomalo smiješan slučaj turistice iz Sjedinjenih Američkih Država koja je nakon kulturološkog šoka ostala u suzama. Naime, mlada je Amerikanka iz jedne konobe istrčala plačući i to samo zato što je željela probati naš morski specijalitet, odnosno ribu. Vrištala je mlada Amerikanka, no ne zbog računa, već zbog nama poprilično samorazumljive činjenice da riba ima oči. Konobari su se tada ispričali jer su u silnoj gužvi zaboravili da je riječ o Amerikancima koji nisu naviknuli gledati cijelu, neočišćenu ribu na stolu.

"It has eyes!", urlala je mlada Amerikanka, suočena s ribom oči u oči. Cijela priča osvanula je i na Redditu, gdje su mnogi Hrvati komentirali kako je ovo samo još jedan dokaz razmaženosti i 'tupavosti' Amerikanaca.

Slučaj s američkom gošćom jedan je od bizarnijih i ne bježe gosti baš svaki dan u suzama nakon što shvate da i morske životinje imaju organe vida, no pregledom specijaliziranih stranica na društvenim mrežama, na kojima svoja iskustva dijele gosti i iznajmljivači, pronašli smo neke od slučajeva koji, doduše jesu rijetki, no svejedno pokazuju da pojedinci o turizmu još moraju mnogo toga naučiti.

Profimedia

Pojedeš porciju od koje se beba ne može najesti, a račun 300 kuna

Neki od pritužbi odnose se na cijene koje mnogi gosti smatraju nerealno visokima.

"Nitko ne komentira skupoću restorana gdje pojedeš porciju od koje se beba ne može najesti i popiješ dva pića, a račun 300 kuna i više, zatim parking gdje je sat 25 kuna i još mnogo drugih stvari", napisala je jedna korisnica društvenih mreža u javnoj Facebook grupi koja je otvorena s ciljem nalaženja smještaja.

Neočišćenu lignju prodaju pod specijalitet

Drugi se negativni komentar odnosi na cjenovno tradicionalno papreni Dubrovnik.

"Znam dobro Dubrovačku rivijeru. Hrana je preskupa i po mom mišljenju ponuda je veoma loša. Primjerice, u Dubrovniku neočišćenu lignju prodaju pod specijalitet, sve s crnilom i staklom i naplate je masno uz dva krumpira. Mislim da je šteta - tako loša ponuda hrane na moru i tako preskupa".

Rezervirani apartman iznajmili nekom drugome: 'Živiš od turizma i onda još zaboraviš gosta'

Jedna se gospođa našla u vrlo nezavidnoj situaciji nakon što se zbog greške iznajmljivačice s dvoje male djece našla bez apartmana koji je rezervirala i za koji je uplatila akontaciju. Iznajmljivačica je, naime, na njezinu rezervaciju zaboravila, te je grešku pokušala popraviti nudeći joj drugi smještaj.

Ubrzo se u toj Facebook grupi razvila poprilično živahna rasprava između iznajmljivačice i razočarane gošće, u jednom trenutku jedna drugu više nisu ni željele oslovljavati s 'gospođo', a drugi su članovi grupe ostali podijeljeni. Jedni tvrde da se greške događaju svima, drugi da je to, s obzirom na to da se vlasnici apartmana profesionalno bave turizmom, jednostavno neprihvatljivo.

"Zaista je veliki problem kad dođeš s dvoje male djece i očekuješ ono što si tražio, pa te netko namagarči i voza okolo po apartmanima. Doživjela sam to jednom i ne da mi se trpit' nečije p*******e jer mu je, eto, jednom promaklo. Briga me za to, niti je to opravdanje koje želim čuti. Zapravo ne želim čuti ništa, za mene je tada kad se dogovor ne ispoštuje sve gotovo. Živiš od turizma i onda zaboraviš gosta, ja još ne mogu k sebi doći".

Screenshot /Facebook

Ono kada se dogodi dvostruka rezervacija ili bolje rečeno prevara

U ovom se slučaju nije radilo o greški ili zabuni već čistoj prevari. Jer jedna se gospođa požalila kako već drugi puta traži apartman jer je s jednim iznajmljivačem dogovorila najam apartmana, no tada je uslijedio šok - druga joj je žena javila da gospodin prima goste kako njemu odgovara, bez obzira na rezervacije, a uz to je i bezobrazan. Razočarana je gospođa na more išla s malim djetetom, a svim je roditeljima poznato kako to dodatno komplicira i najjednostaviju stvar.

"Dobro da mi je javila jer je u drugom apartmanu danas primio goste, a rezerviran je za sutrašnji dolazak gostiju iz Slavonije...neopisivo sam razočarana i ljuta".

'Suprug i ja radimo cijelu godinu i to je sve što možemo izdvojiti za noćenje, nije me sram ni stid'

No, sudeći po reakcijama gostiju, nije problem samo u cijenama ugostiteljskih objekata poput restorana kafića ili trgovina, već i smještaja samog. Naime, jedna je članica grupe zatražila ponude do 300 kuna za noć i to za dvoje odraslih i dvoje djece od kojih jedno ima dvije godine. Naime, u zadnji čas su im otkazali već rezervirani apartman, a željeli su četiri noćenja.

Ubrzo ju je 'poklopila' druga gospođa kojoj je sama ideja da bi četiri osobe noćile za 300 kuna činila apsurdnom.

"Majko moja...ko' da smo na pijaci...za 300 kn 4 od vas????", napisala je, te izazvala salve negativnih komentara, pa čak i uvreda ljudi koji ovaj novac itekako teško zarađuju.

"Radim cijelu godinu isto kao i suprug i to je što mogu izdvojiti za 4 dana i nije me sram ni stid, ako tko može ponuditi dobro, ako ne, ne treba mi vaše osuđivanje ni pljuvanje", rekla je članica grupe koja je zatražila ponude za smještaj.

Šok po dolasku u apartman: 'Zar vi mislite da smo mi životinje?'

Neki su se gosti susreli s drugačijim tipom iznenađenja. Naime, nisu imali problem s rezervacijom, već s time što apartman u koji su došli nije bio ni blizu onome koji su vidjeli na slici.

"Došla sam s obitelji i lijepo platila dogovoreno prije ulaska u apartman, a kada sam otvorila vrata - šok! Sve je iz 16. stoljeća, ni normalne kade ili tuša, posteljina prljava i krvava, ni toalet papira ni ručnika. Zar vi mislite da smo mi životinje koje pod svaku cijenu moramo u apartman? I ovako kroz cijelu godinu odvajamo za more. E, pa lipi moji iznajmljivači, spustite se na zemlju malo. Iduće godine nas lijepa naša sigurno neće vidjeti".

Sličnu je pritužbu imala i druga korisnica koja je navela ponude smještaja upitne čistoće.

"Vjerujem da su rijetki, ali znam da neki ne pokupe paučinu u apartmanu i po žaluzinama, a izgovor im je da je bila blaga zima. Strašno. Onda im se zaštopa odvod i ne očiste od čišćenja već si sam moraš očistiti. Ima svašta zavisi kakav si čovjek".

Vječno pitanje nacionalnosti, konobar ih je pitao odakle su i uvjeravao da su Bosanci

Mnogo se pisalo o slučajevima nasilja nad sezoncima poput onog na Braču, gdje su Slavonci pretučeni zbog, kako su to lokalni nasilnici protumačili, srpskog naglaska. Nasilni incident zabilježen je i neki dan u Dubrovniku, a ozlijeđeni su sezonci završili s težim ozljedama. No, netko vas može pitati i odakle ste bez da dobijete batine, a da vam to svejedno bude neugodno iskustvo.

"Ove godine na ljetovanju mi se desilo da prvo pitanje koje mi je konobar postavio je 'Jesmo li Bosanci?'. Rekao sam da nismo, da smo Hercegovci, na što me opet pitao odakle. Rekao sam iz Mostara, na što mi on odgovara da mi je to Bosna. Ja mu opet kažem da nije Bosna, već srce Hercegovine. Konobar kaže da je iz Sarajeva i da je Bosanac. Ja mu kažem da on je, a mi nismo. Nemam ništa protiv nikoga, ali zar je pitanje nekog konobara što si, odakle si".

Druga se turistkinja pridružila raspravi, rekavši da su njezinu obitelj pitali jesu li Srbi, na što je bez pardona glasno rekla da jesu. 

Prijetnje na Bookingu

No, ne žale se samo turisti, već i iznajmljivači koji se u posljednih nekoliko godina suočavaju s novim izazovima. Brojni posrednici u najmu na svojim stranicama nude i mogućnost ocjenjivanja smještaja, a nerijetko se domaćini susreću i s nekom vrstom ucjena.

"Jedini trend koji ne podržavam su gosti koji koriste moć bookinga prijetnjama s lošim ocjenama i recenzijama, te ondje gdje nemaju što zamjeriti pokušavaju iskamčiti koje kakve popuste i, ako ne uspiju ostavljaju, lažne kritike", napisala je jedna iznajmljivačica.

Sve je dobro dok se ne žale na preslano more, kišno vrijeme, previše kamenčića na plaži ili ribe u moru

S obzirom na sve navedeno, ono što tek slijedi prava je poslastica, odnosno noćna mora za sve turističke djelatnike. Jer, dok se gosti u Hrvatskoj još uvijek žale na manje - više standardne probleme, pritužbe s kojima su se susreli djelatnici turističkih agencija u našem susjedstvu i inozemstvu spadaju u tešku egzotiku.

U turističkoj su agenciji u susjednoj Bosni i Hercegovini prije koju godinu putnici žalili na kišu koja je padala tijekom njihovog boravka u Makarskoj, zbog čega se nisu mogli kupati. U Turskoj su se, pak, žalili na veličinu suncobrana i dubinu bazena.

Što se pak inozemstva tiče, jedan od bizarnijih prigovora turističkim agencijama bio je što gostima nitko nije rekao da će u moru biti ribe, te da su djeca zbog toga bila preplašena. Jedan se klijent požalio i što je na plaži u Meksiku bilo previše kamenčića, te da mu je to pokvarilo pedikuru. 

Profimedia

Agencija kriva jer je ostala trudna?

Jedna je žena agenciju ozbiljno krivila zato što je na putovanju ostala trudna. Ona i njezin dečko rezervirali su sobu s dva kreveta, a dobili onu s jednim bračnim. Gospođa smatra da se to ne bi dogodilo da su dobili sobu kakvu su rezervirali. Britanska putnička agencija objavila je kako ih je prilikom putovanja u Rumunjsku jedna je žena pitala koji je najbolji način obrane od vampira: sveta vodica, češnjak ili križ.

Profimedia

S obzirom na ove 'reklamacije', naše 'domaće' još uvijek spadaju u sferu normalnog.

Hrvatska

turisti

more

turistička sezona

inozemstvo

pritužba

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter