Ovakva glupost se rijetko viđa

Malo su se zaigrali sa sloganom u kampanji protiv ovisnosti o metamfetaminu pa im se sada svi smiju


100posto
19.11.2019.19:00
Malo su se zaigrali sa sloganom u kampanji protiv ovisnosti o metamfetaminu pa im se sada svi smiju
iStock

sažeto

Mnogi korisnici društvenih mreža smiju se činjenici da slogan na neki način promovira drogiranje


100posto
19.11.2019.19:00

Guvernerka Kristi Noem nadala se da će nova kampanja pomoći s podizanjem svijesti o velikom problemu ovisnosti o metamfetaminu u američkoj saveznoj državi Južna Dakota. No, kako to obično biva s grandioznim idejama koje nisu temeljito promišljene, umjesto borbe protiv droga glavna tema postao je zaista nesretan izbor slogana.

Malo su se zeznuli s izborom slogana protiv metamfetamina, pa je umjesto poruke da rade na tom problemu ispalo kako su svi na methu

O čemu je točno riječ? Na nizu plakata nalaze se fotografije 'običnih' ljudi poput mladih sportaša, starijeg farmera, gospođe u srednjim godinama, odnosno ljudi kakve svakodnevno viđate, koji bi mogli biti vaši susjedi, kolege na poslu ili u školi, te poprilično izravna rečenica:"Meth. I'm on it', koja bi trebala jasno dati do znanja na što se cilja.

Problem je, naime, u tome što se ovaj izraz može shvatiti na dva različita i u ovom slučaju ne baš komplementarna načina. Izraz 'i'm on it' znači 'pozabavit ću se ovim problemom' ili 'radim na tome'. No, to istovremeno znači 'biti na nečemu', odnosno u ovom obliku 'ja sam na njemu', što se često koristi prilikom izjašnjavanja da ste o nečemu ovisni, a što se ne bi baš moglo nazvati najsretnijim izborom u kampanji čiji je cilj suzbijanje ovisnosti. Mnogi korisnici društvenih mreža sada se smiju činjenici da pored fotografije starijeg seljaka velikim slovima doslovno prevedeno piše: 'Meth, ja sam na njemu' i na neki način promovira drogu.

Nesretne postere platili skoro 500 tisuća dolara

"U Južnoj Dakoti imamo problem i moramo se njime pozabaviti", prava je poruka ovog postera, a guvernerka pojašnjava kako je kriza ovisnosti o metamfetaminima u toj državi zaista alarmantna. Čitava kampanja koštala je 450 tisuća dolara, piše Guardian.

"Očito je da nam treba agresivniji pristup kako bismo smanjili korištenje ove razorne droge", rekla je Laurie Gill, tajnica odjela socijalne službe u toj saveznoj državi i dodala kako je ovo pokret koji cilja na obrazovanje građana o znakovima ovisnosti, opcijama za liječenje, ali i preventivu.

društvene mreže

ovisnost

Sjedinjene Američke Države

kampanja

smijeh

metamfetamin

newsletter

Prijavite se na Newsletter