MISLIMO DA SMO UPOZNALI SUPERŽENU KOJA MOŽE I IMA SVE

Kakve veze moda, instagram, politika i EU parlament imaju zajedno? Ne biste vjerovali velike! Upoznajte influencericu Karlu Zelić koja je uspjela nemoguće


Matej Devčić
01.05.2019.19:00
Kakve veze moda, instagram, politika  i EU parlament imaju zajedno? Ne biste vjerovali velike! Upoznajte influencericu Karlu Zelić koja je uspjela nemoguće
Privatna arhiva

sažeto

Apsolventica i influencerica Karla Zelić priključila se kampanji koja mlade pokušava ohrabriti da 26. svibnja izađu na birališta


Matej Devčić
01.05.2019.19:00

Građani Republike Hrvatske u posljednje vrijeme bombardirani su porukama da je presudno izaći na izbore za Europski parlament koji se održavaju 26. svibnja jer se na europskoj razini određuje budućnost našeg rada, studiranja, kvalitete života, sigurnosti, hrane te politička stvarnost naše zemlje.

Možda najveći izazov za cijelu plejadu političkih faca koje s govornica pokušavaju privoljeti građane na svoju stranu, bit će aktiviranje mladih da izađu na birališta.

Naime, na prošlim europskim izborima Hrvatska je bila članica Europske unije s najslabijim odazivom birača (25 %), dok je izlaznost među mladima bila posebno niska. Na birališta je izašlo samo 13 posto mladih glasača i glasačica (18-24 godina).

Dragan Matic/CROPIX

Do mladih glasača preko influencera

Ove godine mlade se pokušava pridobiti na sve načine, pa se, recimo, u kampanji "Ovaj put glasam" pokušava putem influencera i opinion makera doprijeti do mlađarije.

Jedna od onih koja kroz ovu kampanju želi mladima ukazati na važnost ovih izbora je i Karla Zelić, influencerica i apsolventica Visoke škole za međunarodne odnose i diplomaciju Dag Hammarskjöld iz Zagreba.

Za sebe kaže da je prije svega model i stilistica, a na pitanje idu li moda i politika zajedno, Karla odgovara donekle da. "Politika robuje stereotipima, moda ih ruši", poručuje.

"Mladi smatraju da njihov glas ne može donijeti promjenu"

Kako objašnjava, u kampanji sudjeluje jer smatra da je važna, posebice zbog činjenice da su ciljana skupina mladi, koje i ona putem društvenih mreža pokušava privući da glasaju.

"Potpuno mi je jasno i da većina mladih ljudi nije zainteresirana za sudjelovanje u izborima, što zbog nedovoljne informiranosti o istima, kao i o strukturi i tijelima Europske Unije, što jer vjerujem da su izgubili vjeru u sam politički sistem i smatraju da njihov glas ne može donijeti promjenu. Nažalost, takav stav razumijem i mogu se poistovjetiti s vladajućom", priča Karla.

Ističe kako bismo trebali usvojiti političku kulturu izlazaka na izbore i biti odgovorni građani. "Zaista se nadam da će postotak izlaznosti biti bolji nego prije kampanje, te da će donijeti pomak. Čak i ako bude minimalan, i dalje će biti pomak", tvrdi.

 
 
 
View this post on Instagram

What is your marketing strategy? - I wear it, it sells @nikatom_ everything @klodier

A post shared by KARLA CRO(FT) (@superbabekillah) on Apr 29, 2019 at 2:38am PDT

Influenceri kao predvodnici društvenih promjena

Za svoj angažman u kampanji, kaže, dobila je pozitivne komentare okoline, a ističe kako kampanja nije obojena ni jednom političkom opcijom. "Cilj joj je zaista samo angažirati i probuditi mlade ljude, što je, po mom mišljenju isključivo pohvalno i pozitivno", objašnjava.

Iz pomalo drugačije perspektive, Karla na neki način spada i u jedan zanimljivi fenomen našeg društva u kojem influenceri postaju predvodnici društvenih promjena, pa makar i onih kozmetičkih, sjetimo se samo inicijative #spasime.

Jesu li influenceri napokon postali društveno relevantni? Kako danas zapravo definirati pojam influencanja koji se iz vizure prosječnog čovjeka čini kao slikanje i reklamiranje određenih proizvoda? Karla nam detaljno objašnjava svoj stav o ovim pitanjima i ukazuje da postoje različite kategorije i vrste influencera.

"Izbjegavala sam taj naziv koji nosi stereotipne predrasude"

"Ja sam donedavno 'bježala' od te titule, i nisam se smatrala infuencerom, dok nisam otvorila dijalog o tome na svojim društvenim mrežama te u razgovoru sa stručnim ljudima zaključila da po svim parametrima, jesam influencer.

Kod mene je situacija takva, te sam izbjegavala taj naziv koji nosi stereotipne predrasude, zato što sam zapravo bila svojevrsni influencer i prije same navale istih, te se bavim raznim stvarima zbog kojih me ljudi prate i cijene, pa sam nekako putem postala 'influencer'.

Ja sam prije svega model i stilist, pišem poeziju, kolumne i pjesme, bavim se raznim stvarima koje dijelim na platformama, a putem svega toga zapravo utječem na ljude oko sebe", objašnjava.

Privatna arhiva

"Puno je veći broj influencera koji su hodajuće reklame"

Tvrdi da striktno izbjegava puko reklamiranje proizvoda, što njeni pratitelji znaju. "Reklamiram samo ono u što zaista vjerujem, ili što koristim, a uz to, često pišem o društveno, po mom mišljenju, važnim temama.

Upravo zato nemam jako velik broj pratitelja kao neki drugi influenceri, ali imam puno posla i angažmana jer su i brendovii platforme s kojima surađujem prepoznali moju autentičnost i dosljednost, na čemu sam zahvalna.

Dakako, puno je veći broj influencera koji su zaista hodajuće reklame za sve i svašta, i koji su zaslužni za stereotipne predrasude, ali to je njihov izbor i poštujem to. Ja ipak ne spadam u tu kategoriju i to mogu ponosno izjaviti", tvrdi Karla.

Putem društvenih mreža otvoreno progovara o svojim problemima

Od mreža više koristi Instagram od Facebooka, a brojem followera, kaže, nije pretjerano opterećena. S obzirom na to da su društvene mreže njen glavni alat, nameće se pitanje može li se putem društvenih mreža osvijestiti ljude. Karla smatra kako može, barem donekle.

"Preplavljeni smo jeftinim i generičnim sadržajem koji je čini se, neizbježan, ali postoje ljudi koji nude kvalitetan sadržaj i samim time osvješćuju ljude, svatko na svoj način, svojom pričom", objašnjava.

 
 
 
View this post on Instagram

Having my Oprah moment but without Oprah

A post shared by KARLA CRO(FT) (@superbabekillah) on Mar 9, 2019 at 3:34am PST

A upravo takav kvalitetan sadržaj sa svima koji je prate dijeli i Karla. "Unazad dvije godine počela sam otvoreno pričati o svojim problemima, pa sam tako objavila ispovijest o depresiji od koje sam bolovala, te sam dobila preko 500 share-ova i oko dvjestotinjak poruka u inbox, od ljudi koji prolaze isto i kojima je moj primjer pomogao", tvrdi.

"Ponekad nije lako ni jednostavno ogoliti se"

Kaže kako se pred publikom trudi biti ranjiva jer smatra da živimo u fake isfiltriranom online svijetu koji je daleko od stvarnosti koju živimo iza ekrana. "Puno mladih ljudi se ugleda na mene i idealiziraju me, te im tako želim poručiti da nitko nije 'savršen' i da svi prolazimo probleme i imamo mane.

Taj kontrast smatram potrebnim jer je ostatak sadržaja na mom profilu nerijetko 'savršen', odnosno kroz svoj posao u modi serviram fotke stylinga, svog izgleda i vizualnog identiteta, a onaj unutarnji je za mene važniji", smatra.

Privatna arhiva

Kada je svojim prvim istupima vidjela koliko može pomoći ljudima i utjecati na njih, kaže da joj se srce ispunilo te da je svaka njena borba dobila smisao. "Ponekad nije lako ni jednostavno ogoliti se, ali mi iskreno ni nije teško koliko me ljudi 'praise-aju' zbog hrabrosti za to, pa vjerujem da je to moj poziv, na određen način", zaključuje.

izbori

Europski parlament

influenceri

Karla Zelić

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter