Vozači taksija iskreno o putnicima iz pakla

'Kada se vraćaju s cajki, putnici na zadnjem sjedalu povraćaju, šmrču kokain i tuku se'


Mia Mitrović
21.02.2019.19:00
'Kada se vraćaju s cajki, putnici na zadnjem sjedalu povraćaju, šmrču kokain i tuku se'
istock

sažeto

S vozačima taksija popričali smo o njihovim najboljim i najgorim vožnjama


Mia Mitrović
21.02.2019.19:00

Prošli smo tjedan pisali o lošim iskustvima koja putnici imaju s nerijetko neprofesionalnim i bahatim vozačima. Kako svaka priča ima svoje dvije strane, porazgovarali smo i s dvojicom vozača Ubera i doznali da i oni s putnicima doživljavaju svakakve neugodnosti. Dugogodišnji vozači Ubera Marin (35) i Ante (48) za 100 posto su otkrili svoje najljepše i najteže trenutke krstarenja zagrebačkim ulicama. Obojica u prosjeku odrade od 300 do 500 vožnji mjesečno pa se nagledaju svega i svačega, u dobrom i u lošem smislu.

"Dok nisam počeo voziti Uber, nisam bio svjestan koliko daleko seže ljudska glupost. Einstein je bio u pravu", iskreno je počeo svoju priču Ante koji kaže da intoksicirani, nasilni i bezobrazni putnici nisu iznimka, već pravilo, osobito u noćnim vožnjama, a ima i onih koji su takvi i preko dana.

"To što me plaćaš, ne znači da ti je dopušteno urlati na mene i ponašati se neuljudno i bezobrazno", kaže nam Ante, a njegov kolega Marin naglašava da se stresne situacije s putnicima događaju uglavnom noću.

Reuters

Zona sumraka

"Najkritičnije razdoblje za svakog vozača Ubera je vikendom između tri i pet sati iza ponoći. Tada prestaje svaki smisao, a grad počinje ličiti na neki film Quentina Tarantina. Gotovo svi incidenti koje sam kao vozač doživio zbili su se u tom periodu i us vima su sudjelovali pijani posjetitelji narodnjačkih klubova", otvoreno će Marin koji izdvaja slučaj jednog 'kavalira' kojeg je s tri mlađe punoljetnice pokupio jedne noći ispred jednog narodnjačkog kluba.

"Jedna od njih bila je toliko pijana da nije mogla stajati pa su je ostali unijeli u vozilo. Pila je tekilu, rekli su i smjestili je na desno stražnje sjedalo. Vožnja je počela mirno, no negdje oko Zoološkog vrta, pretvorili su se u životinje. Počeli su galamiti i glasno pjevati, a ove dvije najpijanije počele su mi simultano povraćati po automobilu. Nisam ih htio izbaciti nasred tračnica, već sam skrenuo na najbliže parkiralište i zamolio ih da izađu", prepričava nam Marin traumu koju je nedavno doživio u noćnoj vožnji. No, to je bio tek početak.

"Kada su izašli, 'kavaliru' koji je naručio vožnju predočio sam račun za kemijsko čišćenje automobila zbog bljuvotine njegovih prijateljica. Kada je vidio račun, galantno se udaljio u nepoznatom pravcu i nestao u mraku. Tri pijane djevojke mrtav-hladan je ostavio nasred ulice da se snađu kako znaju i umiju. Ova najpijanija ležala je nasred hladnog pločnika, a najtreznija od njih pokrila ju je svojom jaknom pa je stajala polugola na temperaturi koja je bila ispod nule. Treća je povraćala", prisjeća se Marin koji je djevojkama pokušao objasniti da je nemoguće da nastave vožnju.

100posto

"Rekao sam im da je jedino mjesto gdje ih mogu odvesti, najbliža bolnica, no one su to odbile. Naručile su drugi Uber i ja sam ga pričekao s njima da ne budu same, ukrcao ih, poželio sreću kolegi i odvezao se u noć s pobljuvanim autom", jada nam se Marin te dodaje kako kemijsko čišćenje automobila košta od 300 do 500 kuna.

Prema Uberovom pravilniku za nastalu štetu trebao bi odgovarati putnik, no kada Uberu prijavi štetu, a putnik ju negira, što je najčešći slučaj, vozač sam snosi troškove čišćenja.

HKR-om protiv Extra FM-a

"Ima i 'kulturnih pijanaca', njih moram pohvaliti. Oni su pristojni. Kada im se povraća, otvore prozor i povraćaju izvan auta. Ako nešto ostane, to lako uklonim mini-washem", priča nam Marin te otvara gepek svog Ubera i pokazuje nam opremu za sanaciju štete koju naprave pijani putnici. 

100posto

"Nakon nekoliko ovakvih iskustava, shvatio sam da nije nužno odraditi svaku vožnju. Neku sam noć došao pred jedan narodnjački klub i vidio svog klijenta kako se mlati. Otkazao sam vožnju i kao razlog naveo sigurnosni problem", otkriva nam Marin, a dodaje da je imao i situacija da mu se putnici tuku u automobilu.

"Tri momka i jedna djevojka počeli su se mlatiti usred vožnje. Razlog okršaja bio je redoslijed razvažanja. Iskrcao sam ih sve u slijepoj uličici, no jedan od njih mi je prepriječio put raširivši ruke poput Andrijinog križa. Misilo sam, sad će biti gadno, ali momak se pristojno ispričao i zamolio me da mu dohvatim mobitel koji je ostao u automobilu. Dao sam mu mobitel i nisam ih loše ocijenio jer nisu pucali u pijanistu", slikovit je Marin.

Ante pak dodaje da vikendom nije rijetkost da putnici na stražnjem sjedalu ušmrkavaju različite prahove u nos za vrijeme vožnje. To je postalo toliko učestalo da su se vozači navikli.

"Katkad prahovima nude i nas vozače. Neki dan sam vozio jednog, taj je u sebe sasuo barem gram i još toliko prosuo po zadnjem sjedištu. Po sicu je bilo toliko praha da sam odmah otišao na benzinsku da to očiste. Da sam gurnuo malo toga u zračni filter, siguran sam da bi mi auto išao preko 300 km/h", šali se Ante.

iStock

Noćni putnici često maltretiraju vozače da im na najglasnije puštaju njihov omiljeni radio Extra FM, a ako im želja ne bude uslišana, dijele loše ocjene. Svaki vozač Ubera ima svoju metodu borbe protiv ovog fenomena, no Marinova je posebno kreativna.

"Normalnim danom, nemam problema s Extra FM-om i rado uslišim želje putnika. Međutim, u spomenutom razdoblju od 3 do 5 vikendom, cajke su strogo zabranjene, ne zato jer sam ja zao, već zato što iz nekog razloga ta muzika u tom razdoblju putnike tjera na buku i agresiju. Ako me previše gnjave s Extra FM zahtjevom, umjesto toga prebacim na Hrvatski katolički radio gdje baš tada kreću prve jutarnje molitve i odmah u automobilu nastaju mir i dobro", otkriva nam metodu Marin.

Naporne gospođe i instruktori vožnje

Drugu skupinu putnika iz pakla čine 'naporne gospođe', objašnjavaju nam vozači. To su putnice starije životne dobi koje uđu u Uber i onda čitavim putem zanovijetaju i progovaraju. Ništa im ne odgovara, od boje automobila, rute do izgleda vozača.

"Jedna mi je takva frustrirana gospođa stisnula jedinicu jer prilikom vožnje nisam poslušao njenu naredbu i vozio preko crvenih svjetala, a njoj se jako žurilo", pripovijeda Ante te dodaje da postoji još jedna iritantnija skupina od napornih gospođa, a njih zovu 'instruktorima vožnje'.

iStock

"Takvi tipovi sve znaju o prometu, prometnim pravilima i najveći su stručnjaci za vožnju na svijetu. Govore ti kad da stisneš kuplung, kada da daš žmigavac, u koju traku da se prestrojiš... I tako čitavu vožnju. Jednog takvog sam izbacio nakon samo dvije, tri minute vožnje jer ga stvarno nisam mogao slušati", priča Marin te naglašava da je takvo ponašanje u vozilu potencijalno opasno jer dekoncentrira vozača što može imati loše posljedice.

Jedan od čestih problema koje putnici zadaju vozačima je i inzistiranje na prekomjernom broju putnika, što naše sugovornike posebno živcira.

"Često znaju biti nasilni u svojim zahtjevima da prevezem više ljudi nego što mogu i katkad teško izlazim na kraj s njima. Međutim, mnogi od njih ne znaju da u slučaju ako me policija uhvati s prevelikim brojem putnika, globu ne plaćam samo ja, već i oni", upozorava Ante te dodaje da nije rijetkost ni da putnici vozače nagovaraju da čine prometne prekršaje, a kada vozač to odbije, ocijene ga negativno.

Ipak, i jedan i drugi vozač naglašavaju kako se sva negativna iskustva odnose na svega 1% putnika te da je preostalih 99% iznimno pristojno i susretljivo.
"Iskreno, najviše volim voziti konobare i prostitutke jer ostavljaju najbolju trindžu", iskren je Marin. 
istock

Uber

vozači

putnici

bonton

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter