foto: 10 pitanja za...

Hrvatska influencerica otkriva kako se živi i koliko zarađuje od društvenih mreža, kupuju li pratitelje i zašto je majčinstvo posebno podložno kritici?


Mia Peretić
11.10.2019.08:00
Hrvatska influencerica otkriva kako se živi i koliko zarađuje od društvenih mreža, kupuju li pratitelje i zašto je majčinstvo posebno podložno kritici?
Berislava Picek/ Sandra Simunovic CROPIX

sažeto

Poznata blogerica otkrila nam je sve tajne influencanja. Saznajte zašto to ne može baš svatko


Mia Peretić
11.10.2019.08:00

Do sada smo već svi čuli i svi barem načelno znamo tko su influenceri, čime se bave i na kojim su društvenim mrežama aktivni. Dapače, svatko od nas, ruku na srce, prati barem jednog, nebitno radi li se o modi, kulinarstvu, uređenju interijera ili putovanjima. 

Njihov se rad na društvenim mrežama danas doživljava poput onoga što bi starije generacije nazvale "pravim poslom". Oni imaju sposobnost, kako im sam naziv kaže, utjecaja na druge ljude, bilo kroz svoj životni stil, zabavne objave, lijepe fotografije, umijeće kuhanja ili istančan modni stil, a obično ih prate desetine tisuća ljudi.

Često slušamo priče kako influenceri ljetuju u divnim hotelima, noseći odjeću najboljih modnih brendova, putuju na najzanimljivije lokacije i na svemu tome dobro zarađuju. Kada bi to bila jedina istina tog posla, svi bismo željeli biti influenceri. No, postoje razlozi zašto to ne može biti baš svako, a što se krije iza tog pomalo enigmatičnog naziva, otkrila nam je kreativna blogerica Ines Šitum, poznatija i kao More Less Ines. U ovotjednih 10 pitanja dala nam je odgovore na vječna pitanja: kako je to biti influencer, kako i koliko zarađuju, te što je potrebno kako biste bili zapaženi i uspješni na tom polju. Otkrit ćemo vam malu tajnu: nije dovoljno samo biti lijep i slikati dobre fotke!

Za početak, tko je po vašem mišljenju influencer i osjećate li se vi tako?

Po mom mišljenju influenceri su osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo sljedbenika koji prate njihove objave i vrše interakciju s njima. Društvene mreže razvile su se do te mjere da aktivno utječu na ljude u svim sferama života i sami time uloga nekoga koga bi nazvali influencerom postaje sve značajnija. Ne znam da li bih mogla reći da se osjećam influencerom u punom smislu riječi, ali imam određeni broj ljudi koji me redovito prate, s kojima sam se povezala, te im sviđa moj sadržaj.

Koliko pratitelja imate na društvenim mrežama i na kojima?

Aktivno objavljujem na Instagramu, gdje me prati oko 26k članova te društvene mreže, na drugim mrežama nisam toliko prisutna, jer me prvenstveno privukao format fotografije koji je okosnica Instagrama. Twitter i YouTube dosad nisam koristila za objavu sadržaja. Facebook kojeg koristim u manjoj mjeri se sve više pretvara u društvenu mrežu takoreći starijih ljudi premda i dalje ima najviše korisnika.

Kako ste uopće došli na ideju da pokrenete Instagram profil i što vam je 'uža specijalnost'?

Na ideju da pokrenem svoj Instagram profil došla sam iz razloga kako bih pratila neke ljude i profil koji me inspiriraju. Nikako to nije bilo s namjerom da se to pretvori u posao ili influencer marketing, nego sam jednostavno prepoznala Instagram kao mjesto gdje se nalazi puno sadržaja koji me interesira. S vremenom se Instagram pokazao kao platforma gdje sam upoznala puno dragih ljudi i razvila prava prijateljstva. Ako bih nešto definirala kao moju užu specijalnost, u smislu sadržaja koji objavljujem, to bi onda bio dizajn interijera i obiteljski lifestyle. Dizajn interijera, stiliziranje prostora i stvaranje dekoracija su moja strast koju volim dijeliti s mojim pratiteljima, a kako se to sve manje više odvija u našem obiteljskom domu, članovi moje obitelji su postali neizostavni dio moje priče na društvenim mrežama.

Je li moguće živjeti od društvenih mreža i kako to točno funkcionira? Kako influenceri zarađuju?

Ako je osoba ustrajna i predana nečemu, tada može od toga stvoriti svoj posao i svoj izvor prihoda. Pa tako i od društvenih mreža. Društvene mreže imaju ogroman potencijal i mogu se monetizirati na puno načina, jedan od njih je i influencer marketing. To funkcionira tako da tvrtke plaćaju influencere za poslove promocije njihovih proizvoda ili usluga. Tvrtke mogu direktno stupiti u kontakt s influencerom ili to rade posredno putem agencija za marketing.

Većina influencera ima registrirane svoje obrte pa sami plaćaju državi porez, a s marketinškim agencijama ili tvrtkama surađuju na temelju ugovora o suradnji, dok oni koji nemaju svoj obrt djeluju na temelju autorskog ugovora. Prednost influencer marketinga je to što influenceri imaju na raspolaganju točnu ciljanu demografsku i interesnu publiku, na koju će najbolje djelovati marketinška kampanja tvrtke. Influencer odrađuje sav posao od kreiranja vizualnog i tekstualnog sadržaja, interakcije s publikom i vođenja statistike o uspješnosti marketinške kampanje. Tvrtkama preostaje samo posao izbora pravog influencera te i tu znaju napraviti totalni promašaj, gdje angažiraju nekoga samo zbog broja pratitelja ne vodeći računa kakva publika slijedi tog influencera. Sjećam se slučaja kada jedna tvrtka angažirala influencera za promociju bankarskih usluga, na temelju velikog broja pratitelja, a tog influencera prate mahom djeca i maloljetnici. Ta kampanja vjerojatno nije polučila dobar rezultat.

Jeste li čuli za slučajeve influencera koji su kupovali pratitelje i što mislite o tome?

Nisam čula da je netko konkretan to radio, ali generalno kupovanje pratitelja je bilo aktualno prije nekoliko godina, u današnje vrijeme mi nije poznato da se to još radi. Sve su svemu, to je radnja koja može jedino našteti vlasniku profila koji kupuje pratitelje, jer danas Instagram i druge društvene mreže primjenjuju algoritme koji vrlo efikasno prepoznaju lažne pratitelje što rezultira privremenim ili trajnim uklanjanjem tog profila.

Jeste li se ikada susreli s kritikama zbog toga što radite, te ako da, kakvima?

Naravno, znam se susretati s kritikama. Nekakvo pravilo tog influencer svijeta da što više imaš pratitelja tako ti se recipročno povećava broj kritičara. Uvijek će se naći osobe koje će imati potrebu izraziti svoje negodovanje tvojim radom ili te iskritizirati ako im se ne uklapaš u njih skup svjetonazora. Tema majčinstva je dosta popularna kod kritičara, jer svaka majka ima nekakav drugačiji pristup odgoju i prehrani djece, za koji misli da je najbolji pa tu bude dosta kritika bilo u komentarima bilo u privatnim porukama. Mene to osobno ne dira, jer se ne može svakome udovoljiti. A ono oko čega se ja trudim paziti je to da budem autentična, vjerna sebi i svom izboru bez obzira na negativne komentare i kritike.

 
 
 
View this post on Instagram

Malo sam se “razgolitila”, popila s vama kavu i ispricala svoju priču na mom prvom IGTV-u. Znali ste me često pitati čime se bavim van Instagrama no nekako sam zaobilazila tu temu. Sad je došlo na red da i o tome malo proćaskamo. Muž i @lucieslittleloves dali su mi vjetar u ledja da se otvorim, ispričam iskreno moju priču koja je krenula s Instagramom, a možda i vas inspiriram na neku takvu sličnu odluku. Jer vi ste ti koji ste zaslužni za sve ovo, a sad kokice u ruke i pogledajte moj prvi IGTV!!! Link je u storiju i opisu profila! 👌🏻 Photo je naravno by: @daniella.ods . #nakavisines . . . . . . . . . #morelessines #interiorstylists #homedecor #flowerstagram #myeverdaymagic #liveauthentic #thatsdarling #morelessinesdekorira

A post shared by Ines, Croatia (@more_less_ines) on May 28, 2019 at 12:07pm PDT

Što ljudi ne razumiju ili ne znaju o tom poslu, a trebali bi?

Ne razumiju koliko puno truda, vremena i kreativnog napora se mora uložiti kako bi se dobila ta finalna fotka. Bilo da se radi na ostvarenju neke moje kreativne ideje ili ideje za brend, tvrtku ili agenciju. Sve kreće od prvog kontakta klijenta, zatim smišljavanje kampanje, hrpa poslanih i primljenih email poruka, kreiranje sadržaja, fotografiranje, interakcija s publikom, prezentiranje statistike itd. Ljudi misle da influencer samo jednim klikom napravi fotografiju i tu njegov posao završava - što je daleko od istine. Također nemaju predodžbu o tome koliko godina i rada je potrebno da netko na društvenoj mreži napravi kvalitetni profil s pravom organskom publikom. Ja sam sedam godina u tom poslu, i ništa ne dolazi preko noći.

Što najviše volite u tome što radite? Je li to fotografija, dizajn interijera i što vas inspirira?

Teško bi mi se bilo odlučiti na baš konkretno jednu stvar, volim raznolikost, volim to što uvijek mogu svoju kreativnost usmjeriti na više područja jer tako mi onda neće ništa dosaditi. Ako bih se morala točno opredijeliti na fotografiju ili na dizajn interijera bih prije izabrala fotografiju jer sve kreće od toga, moj profil je zapravo fotografija koja druge inspirira. A što se tiče mene, ja pronalazi inspiraciju u ljudima kojima sam okružena i ljudima u virtualnom svijetu, u mojim svakodnevni situacijama u kojima uočavam motive i kutke koje želim prenijeti drugim ljudima.

Je li vrijeme influencera prošlo i na koji način vidite budućnost tog posla?

Na našem tržištu vrijeme i značaj influencer još nije ni uzeo maha. Kako mi kasnimo za zapadnim svijetom u gotovo svemu, tako kod nas tvrtke još uvijek nisu shvatile vrijednost koju im influenceri mogu pružiti, no i to se lagano mijenja. Vrijednost influencer marketinga leži u tome što je to efektan i još uvijek jeftin način oglašavanja koji direktno dopire do onih kome je to oglašavanje namijenjeno. Kad se pronađe neki drugi način oglašavanja koji je jednako učinkovit i povoljan, tek tada influencer marketing može izgubiti svoj značaj.

 
 
 
View this post on Instagram

Jutro! Detalji su ti koji čije razliku, a pogotovo kad je tu ručni rad koji grije nožice moje Mile ili krasi sobicu mojih djevojčica. Svi smo se već lagano navikli što je Mila u sobi s curkama no ne znam kako smanjiti količinu stvari u sobi. Puno toga smo maknuli, ali to se uvijek nekako nagomila. Naravno da sam prije ove fotke morala osloboditi policu, a ovako izgleda baš spokojno. Ove preslatke papučice plete moja prijateljica @magicland.hr, a predivan dream catcher možete naći kod @bohikastore. Biti će tu još nekih novih detalja, a i pripremam vam uskoro neka krasna darivanja. Prvo je već večeras. So stay tuned! ✨ #detailsmakethedifference . . . . . . . . #kidsroom #shelfie #myeverdaymagic #papučice #dreamcatcher #kidsroomdecor #decorating #liveauthentic #thatsdarling #detailsmatter #detalji

A post shared by Ines, Croatia (@more_less_ines) on Jan 13, 2019 at 12:53am PST

Pišete blog - o čemu najradije pišete i kakav feedback dobivate od pratiteljica? Što žene najviše zanima ili najviše muči?

Najradije volim kad mi se blog postovi temelje na fotografiji, volim pisati ali su fotografije ono što me najviše inspirira. Nekad se volim dotaknuti teme koje su ipak više razrađene kroz tekst nego kroz fotografiju. Ono o čemu najrađe pišem o što moju publiku najviše zanima je - kućni dekor, dječji dekor, lijepi interijeri, teme majčinstva. Tu sam se i profilirala u početku, kao blog koji odiše idejama i služi za inspiraciju u tim kategorijama. Tako da interakcija moje publike, i pitanja koja dobivam su usmjerena prema sadržaju koji objavljujem.

10 pitanja za...

influencerica

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter