Vrli, novi Zahod

Tvrtke u Silicijskoj dolini odnedavno na zidovima WC-a objavljuju korporativne vijesti kako bi ih radnici usvajali dok kakaju i tako ostali što produktivniji


Mia Mitrović
11.11.2019.19:00
Tvrtke u Silicijskoj dolini odnedavno na zidovima WC-a objavljuju korporativne vijesti kako bi ih radnici usvajali dok kakaju i tako ostali što produktivniji
Profimedia

sažeto

Danas u Americi, sutra i u našem selu! Buljenje u pločice dok vršite nuždu stvar je prošlosti. Uskoro ćete umjesto toga na zidovima gledati korporativne novosti 


Mia Mitrović
11.11.2019.19:00

Velike IT tvrtke, opsjednute radnom učinkovitošću počele su ugrađivati newslettere u zidove WC-a kako bi njihovi radnici ostali produktivni čak i za vrijeme dok obavljaju veliku nuždu doznaje Business Insider. Informaciju su doznali od radnika koji su željeli ostati anonimni. Ovu neuobičajenu praksu uvele su brojne tvrtke iz Silicijske doline, uključujući Google, Facebook i Yelp.

Ovo je najnoviji primjer kako velike kompanije nastavljaju brisati granicu između javnog i privatnog među svojim radništvom koje odsad ne ostavljaju na miru ni u toaletu. Veliki je ovo korak naprijed ka još većoj kontroli radničke intime u velikim IT tvrtkama. 

'Učenje na zahodu'

Google je tako u svoje zahode nedavno je instalirao 'Learning on the Loo', u doslovnom prijevodu, učenje na zahodu, servis koji zaposlenicima omogućuje da se informiraju o kompaniji dok vrše nuždu. Skrolanje po telefonu ili još neproduktivnije brojanje pločica, brem za radnike Googlea, stvar je prošlosti.

Facebook : Jezični fail

Isti servis uveli su u Yelpu, a njihov glasnogovornik to je komentirao ovako:

"Program omogućuje inženjeru iz bilo kojeg tima da piše o temama vezanim uz posao te da to bude objavljeno u svim zahodima unutar kompanije. Pokazao se učinkovitim jer je ohrabrio naše inženjere da pišu o temama koje ih najviše zanimaju što je generalno unaprijedilo poslovanje", kazao je za Business Insider Yelpov glasnogovornik. 

Drugi stručnjaci se ipak pitaju pojačava li uistinu ovakav servis produktivnost zaposlenika ili samo njihovo nastojanje da pokažu vlasnicima kompanije svoju predanost. Ovu praksu već su preuzele brojne medijske kuće u Americi koje smatraju da je ovo jednostavan način da se prenesu poruke radnicima na lokacijama gdje provode vrijeme te da tako potiču radnike da raspravljaju o stvarima koje se događaju u kompaniji.

Trend će vrlo vjerojatno ubrzo stići i u naše urede po onom starom principu, danas u Americi, sutra i u našem selu. Stoga se pripremite na skorašnje korporativno kakanje.

toalet

velika nužda

produktivnost

učinkovitost

Silicijska

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter