Video: Cepelin Hindenburg

Dvjesto metara nad zemljom progutao ga je plamen, umrlo je 36 ljudi i nakon 81 godinu smatra se jednom od najvećih katastrofa


Valerija Bebek
06.05.2018.17:05
Dvjesto metara nad zemljom progutao ga je plamen, umrlo je 36 ljudi i nakon 81 godinu smatra se jednom od najvećih katastrofa
Airships.net

sažeto

Na letu iz Frankfurta u SAD, prilikom slijetanja 6. svibnja 1937. u New Jersey cepelin se zapalio i srušio na zemlju 


Valerija Bebek
06.05.2018.17:05

Najveća i najluksuznija letjelica u prvoj polovici 20. stoljeća cepelin Hindenburg zapalila se prilikom slijetanja u New Jersey na današnji dan 6. svibnja 1937. godine. I nakon 81. godinu od nesretnog događaja to se smatra jednom od najvećih katastrofa prošlog stoljeća. U letjelici je bilo 97 putnika i članova posade, a čak 36 ih je poginulo.
Cepelin je izgradila njemačka tvrtka German Zeppelin Airline za prijevoz putnika preko Atlantskog oceana.

Sezonu su 1937. otvorili jednim povratnim letom do Rio de Janeira u Brazilu potkraj ožujka. A na kobni let Hindenburg je krenuo iz Frankfurta u Njemačkoj. Polazak je bio 3. svibnja kasno navečer, trebalo je to biti prvo od 10 zakazanih letova između Europe i Sjedinjenih Država. Bila bi to druga godina komercijalne usluge za koju je cepelin namijenjen.

Letjelica je satima kasnila za voznim redom kada je prelijetala Boston tog jutra 6. svibnja, a očekivalo se da će njezino slijetanje još više kasniti zbog popodnevnih grmljavinskih oluja.

Brojne teorije o uzroku nesreće

Oko 7 sati po lokalnom vremenu, na visini od 200 metara, Hindenburg se konačno približio odredištu Lakehurst Naval Air Station. Hindenburg se zapalio u 7,25 sati, i ubrzo ga je progutao plamen. Očevidci se nisu mogli usuglasiti u kojem dijelu letjelice je vatra prvo buknula. No, gdje god je započela, plamen se brzo proširio, a stražnji dio letjelice je implodirao.

Kako se rep Hindenburga sručio na zemlju, plamen je buknuo kroz nos letjelice, i u tom trenu ubio devet od 12 članova posade. U balonu je još uvijek bilo plina koji se zbog zagrijavanja podizao dok je kabina s putnicima i posadom padala na zemlju.

U to vrijeme za uzrok nesreće često su spominjali sabotažu, brojne teorije su iznesene od toga da je u letjelicu postavljen eksploziv, do tog ada je korištena lako zapaljiva boja pri izradi letjelice.

Dok su stručnjaci tvrdili da je eksploziju izazvao statički elektricitet, odnosno nakon što je cepelin ušao u oluju, elektricitet je izazvao eksploziju jer je vodik ušao u ventilacijski odvod. Drugi su zagovarali mnogo logičniju hipotezu d aje munja udarila u cepelin, kao što se događa s mnogim drugim letjelicama. A nesreća je u fokusu javnosti bila i 70 godina nakon događaja, kada je iznesena teorija da je za sve kriv kvar na motoru, čije su iskre zapalile vodik koji je curio iz spremnika.

nesreća

100posto vremeplov

katastrofa

cepelin Hindenburg

cepelin

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter