Boeing i njegov autopilot

Dvije stravične nesreće u manje od šest mjeseci bacaju novo svjetlo na umjetnu inteligenciju


Valerija Bebek
23.03.2019.18:00
Dvije stravične nesreće u manje od šest mjeseci bacaju novo svjetlo na umjetnu inteligenciju
Screenshot Youtube

sažeto

Obje posade su se mučile sa sistemom autopilota MAX 8 koji je usmjerio noseve aviona prema dolje


Valerija Bebek
23.03.2019.18:00

Dvije stravične nesreće u kojima su se srušila dva najnovija Boeingova aviona u manje od šest mjeseci dovodi u pitanje ne samo proizvođača, nego i nove tehnologije koje aktivno guraju vrhunske tehnološke firme.

Svi avioni Boeing 737 MAX 8 su zadržani na zemlji nakon nesreće letjelice Ethiopian Airlinesa koja se dogodila 10. ožujka ove godine U nesreći je živote izgubilo 157 ljudi, a sličan pad dogodio se u Indoneziji u listopadu, tada je izgubljeno 189 života.

Čini se kako obje nesreće imaju nešto zajedničko. Posade su se navodno mučile sa sistemom autopilota MAX 8 koji je usmjerio noseve aviona prema dolje prije nesreće. Implikacije ovih smrtonosnih događaja nadilaze samu avijaciju.

Kompanije se žele riješiti ljudi

"Mislim da nesreće pokazuju ograničenja umjetne inteligencije i trebali bi uvjeriti Elona Muska i Teslu da uspore svoj trud i guraju vozila bez vozača", rekao je neovisni analitičar međunarodnih poslova i zrakoplovne industrije Alessandro Bruno za RT. Ističe da su se posljednja dva pada dogodila zbog softverskih problema, a ne mehaničkih.

Drugi eksperti iz financijskog sektora kažu kako se tehnološki giganti žele riješiti ljudske radne snage i samim time isplaćivanja plaća.

"Amerikanci bi trebali znati, zato što su se spustili na Mjesec, da su računala tada zakazala, i morali su se spustiti ručno. Zamislite da računala kontrolira isti sistem koji kontrolira 737 MAX 8, sunovratili bi se na mjesec", kazao je Bruno.

avionska nesreća

Boeing 737

autopilot

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter