čak rasprodaju čitave kolekcije

Bogati biznismen ženi je za gotovo 10 tisuća dolara kupio prekrasnu haljinu koju ona nikada neće moći obući. U čemu je kvaka?


Mia Peretić
15.11.2019.19:00
Bogati biznismen ženi je za gotovo 10 tisuća dolara kupio prekrasnu haljinu koju ona nikada neće moći obući. U čemu je kvaka?
Profimedia/ ilustracija

sažeto

Po svim definicijama, to je bio pravi modni zgoditak. Osim što ga je nemoguće odijenuti


Mia Peretić
15.11.2019.19:00

U svibnju je biznismen Richard Ma kupio haljinu za svoju suprugu Mary. Platio ju je 9.500 dolara, bila je srebrna i svilenkasta. Čak se i presijavala na svijetlu, a po svim definicijama, to je bio pravi modni zgoditak. No, jedina kvaka u čitavoj priči jest u tome što haljina koju je Richard kupio za Mary nije stvarna, odnosno ona fizički ne postoji.

Naime, haljina je digitalna, dizajnirala ju je modna kuća The Fabricant i reproducirala na sliku Richardove supruge Mary Ren koju ona zatim može koristiti na društvenim mrežama.

"Vrlo je skupa, no to je kao investicija", rekao je Richard Ma. Objasnio je i da on i supruga inače ne kupuju skupu odjeću, no želio je posjedovati ovaj komad jer smatra da se radi o trajnoj vrijednosti. "Za 10 godina svi će nositi 'digitalnu' modu, to je jedinstven trenutak, duh vremena u kojem živimo". Gospođa Ren je podijelila sliku na svom Facebook profilu, no nije željela objaviti ju na drugim javnim platformama, piše BBC.

Rasprodali čitavu kolekciju odjeće koja ne postoji

Modna kuća The Fabricant prva je isključivo digitalna modna kuća u kojoj možete potrošiti pravo bogatstvo na odjeću koju u stvarnom životu nikada nećete moći nositi. Time se bavi još jedan proizvođač Carlings, skandinavska tvrtka koja je izbacila 'street style' kolekciju, a koja je rasporadana u samo mjesec dana.

"Možda na prvu zvuči blesavo kada kažemo da smo rasprodani, što je teoretski nemoguće kada radite s digitalnom kolekcijom jer možete napraviti nove komade odjeće i to koliko god želite. No, odredili smo limit na količinu proizvoda koje ćemo napraviti kako bi sve skupa bilo malo posebnije. Ne biste nosili bijelu majicu digitalno, zar ne? Zato što nema smisla da se njome pravite važni. Dakle, to mora biti nešto čime se zaista želite pohvaliti ili komad koji se fizički ne biste usudili kupiti ili koji si ne biste mogli priuštiti", objašnjava Ronny Mikalsen, izvršna direktorica te modne kuće.

Njihova je digitalna kolekcija proizvedena kao dio marketinške kampanje za stvarnu, fizičku odjeću. No, smatraju da koncept ima potencijala i stoga iduću liniju digitalne odjeće planiraju izbaciti kasnije ove godine.

Kome je ova tehnologija namijenjena? Pretpostavljamo, taštim Instagram perfekcionistima

Marshal Cohen, glavni analitičar tvrtke za istraživanje i marketing nazvao je pojavu digitalne mode zapanjujućim fenomenom, no još nije uvjeren u dugoročnost ovog koncepta. Smatra da je ova tehnologija namijenjena onima koji žele savršenu sliku sebe.

"Ako niste zadovoljni s onime što imate na sebi, a sviđa vam se gdje se nalazite, sada imate mogućnost promjene garderobe i digitalnog uljepšavanja fotografije da izgleda kao da nosite najnovije i najbolje komade".

haljina

digitalno doba

digitalna odjeća

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter