LOŠE VIJESTI ZA SVE NAS

Samo jedan sat društvenih mreža dnevno može utjecati na vaš san


Iris Hazler
08.02.2018.15:00
Samo jedan sat društvenih mreža dnevno može utjecati na vaš san
iStock

sažeto

Svi znamo da je korištenje mobitela prije odlaska u krevet loša ideja, ali sada postoje dokazi da i korištenje tijekom cijelog dana može utjecati na san


Iris Hazler
08.02.2018.15:00

Istraživanje objavljeno u objavljeno u magazin Acta Paediatricauzelo je podatke od čak 5.242 kanadskih učenika u dobi od 11 do 20 godina, koji su sudjelovali u anketnom studiju zdravstvenog stanja u Ontariju.

Istraživači su mjerili trajanje spavanja ispitanika prema preporučenim rasponima od devet do 11 sati po noći kod ispitanika u dobi od 11 do 13 godina, osam do 10 sati sna na tinejdžere od 14 do 17 godina te sedam do devet sati po noći za osobe starije od 18 godina. A rezultati nisu bili bajni - korištenje društvenih medija (uključujući WhatsApp,  Facebook i Snapchat) na samo jedan sat dnevno uvelike utječe na količinu sna.

Samo 36,4% ispitanika zadovoljilo je ili prekoračilo preporučeno trajanje spavanja, što znači da njih čak 63,6% spava manje nego što bi trebalo. Gotovo tri četvrtine (73,4%) ispitanih studenata izjavili su da koriste društvene medije barem jedan sat dnevno, a oni koji ga koriste još duže pretrpjeli su posljedice za dobivanje dobrog noćnog odmora. Omjeri vjerojatnosti da ne dobivaju dovoljno sna bili su 1,82 za one koji koriste društvene mreže sat vremena na dan, a na 2,98 dolaze za one koji troše barem pet sati dnevno na društvene mreže.

Međutim, valja napomenuti da se istraživanje usredotočuje na mlade, a dodatni problem je što odrasli provode još više vremena, posebice na Facebooku. Stoga ne čudi da nam kvaliteta sna odlazi i zbog odgađanja odlaska u krevet jer smo baš naišli na nešto zanimljivo na Fejsu, Instagramu ili Twitteru, a time gubimo vrijeme spavanja. Stoga, smanjite doživljaj s društvenim mrežama i napokon se naspavajte.

Instagram

Facebook

društvene mreže

twitter

psihologija

spavanje

san

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter