Ako brojanje ovčica ne pomaže

Ne možete spavati? Isprobajte ove tri tehnike uz koje ćete brže utonuti u miran san


Ines Madunić
29.03.2019.10:35
Ne možete spavati? Isprobajte ove tri tehnike uz koje ćete brže utonuti u miran san
iStock

sažeto

Ako vam je navečer teško zaspati, probajte neke od tehnika meditacije


Ines Madunić
29.03.2019.10:35

Problemi sa spavanjem sve su češći i vjerojatno vam se dogodilo da ste jako pospani, ali vam je teško smiriti misli i konačno utonuti u san. Takvi su problemi često povezani sa stresom, a ne pomažu ni razni gadgeti koje nosimo sa sobom u krevet. Nerijetko to znači da nam je i posao posljednja stvar kojom se bavimo prije nego što zaklopimo oči.

Ovih nekoliko jednostavnih tehnika meditacije i disanja moglo bi vam pomoći da smirite tijelo i um te da zaspete prije.

Naravno, pomoći će da prije toga stvorite ugodnu atmosferu u spavaćoj sobi i ugasite zvukove na mobitelu te ne gledate ni u kakav ekran barem pola sata prije nego što želite zaspati. Tako će se za san pripremiti ne samo oči, nego i um te ćete lakše postići stanje opuštenosti koje je potrebno da bismo imali kvalitetan san.

Meditacija riječima

Zamislite dvije riječi koje za vas imaju neko značenje, koje će vas smiriti. Zatvorite oči i zamislite prvu riječ dok udišete. Kako izdišete, zamislite drugu riječ. Primjerice, udahnite zahvalnost, izdahnite ljubav. Duboko dišite i zamišljajte te riječi u ritmu. Fokusirajte se na disanje i na riječi koje ste izabrali.

Meditacija stepenica

Zaklopite oči i zamislite stubište. Neka budu na mjestu koje vas smiruje, primjerice u šumi, na planini, pored mora. Dok udišete zamislite se kako se penjete stepenicama. Brojite do pet, a zatim, dok izdišete zamislite se kako se spuštate dolje. Također brojite do pet. Dišite duboko i polako.

Meditacija držanjem daha

Ova metoda potječe iz joge, u kojoj je kontrola disanja centralna tehnika. Brojite do pet dok udišete, zatim zadržite dah pet sekundi te brojite ponovno do pet dok izdišete. Ova će tehnika opustiti tijelo i um. Držite taj ritam i brojite u sebi do pet sa svakom sekvencom.

spavanje

meditacija

kvalitetan san

tehnike disanja

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter