Bolje ih preskočiti

Namirnice koje vam sabotiraju san: Za neke se dobro zna, ali neke stalno uzimamo prije spavanja


100posto
23.11.2019.19:10
Namirnice koje vam sabotiraju san: Za neke se dobro zna, ali neke stalno uzimamo prije spavanja
Profimedia

sažeto

Deset vrsti namirnica koje će vas spriječiti da zaspete ili da odspavate potrebnih osam sati u komadu


100posto
23.11.2019.19:10

Toliko je obveza u danu kojima smo izloženi, a koji utječu na naš san - od svakodnevnog stresa do plavog svjetla iz naših telefona, sve nas to sprečava u mirnom i neprekinutom snu. Dobar, dovoljno dugačak odmor, potreban je tijelu da bi se u novom danu uspješno borilo s novim izazovima.

Iako neke od faktora koji nam sprječavaju ugodan san, jednostavno ne možemo izbaciti iz života, hrana barem, ne bi trebala biti taj dodatan razlog zbog kojeg san neće na oči.

Donosimo popis sastojaka, hrane, pića i grickalica koje nas ili sprečavaju da zaspimo ili uzrokuju da je san isprekidan i loše kvalitete. A sve to utječe na to da se iduće jutro probudimo 'kao prebijeni'. Možda ni ne znate da je to zbog nečega što svaku večer pojedete ili popijete, nego neispavanost pripisujete stresu, južini, pms-u, bioritmu...

'Večeru daj neprijatelju...'

Za početak, dobro je napomenuti da bi količinu hrane kroz dan trebalo rasporediti tako da jedemo obilniji doručak i laganiju večeru. Kako kaže stara poslovica: 'Doručak pojedi sam, ručak podijeli s prijateljem, a večeru daj neprijatelju'.

Konzumacija obilnih količina hrane podrazumijeva i više vremena koje je potrebno za probavljanje. Ako se natrpamo u večernjim satima, nemamo dovoljno vremena za varenje te hrane. Ipak, ne moramo doslovno gladovati od ručka do idućeg dana, ali ipak treba osvijestiti što stavljamo u usta.

Profimedia

Ako neke od ovih namirnica pojedete dovoljno sati prije spavanja, vjerojatno će to biti rješenje za vaše podočnjake jer ćete se ujutro, za promjenu, probuditi puni energije.

Neke od ove hrane, točnije pića, su naveliko poznate po tome da će nas razbuditi, ali neke i nisu, naprotiv mnogi ljudi ih koriste baš kako bi se uljuljali u san.

Začinjena hrana

Jaki začini mogu izazvati žgaravicu i lošu probavu. Jedno i drugo može se pogoršati kada legnete, što znači da možete zaboraviti na san. Začini su zdravi, pogotovo u zimsko doba, ali unesite ih u organizam ranije u danu. Tako će tijelo imalo dovoljno vremena za probavu.

Alkohol

Noćna čašica ili ispijanje čaše crnog vina prije spavanja vrlo je raširen ritual kod mnogih ljudi. Svi se oni kunu da ih malo alkohola u noćnim satima opusti, zbog čega bolje zaspu. To je možda istina za neke, ali brojna istraživanja pokazala su da nas alkohol zapravo odvraća od spavanja. Osim toga, poznato je da se nakon alkohola jako lagano spava i prevrće po krevetu cijelu noć, što znači da ćete se probuditi umorni. Ako vam treba opuštanje, popijte čaj od kamilice.

iStock

Kava

Za ovaj napitak ne treba mnogo objašnjenja, kava razbuđuje. Mnogi ljudi ne mogu zamisliti početak dana bez šalice ovog napitka prepunog kofeina. Stoga, ako popijete kavu kasno poslijepodne ili navečer, vjerojatno ćete gledati u plafon iznad kreveta kao sova.

Tamna čokolada

Iako je zdravija od mliječne i bijele verzije, tamna čokolada puna je kofeina - na što mnogi zaborave. A baš kao i kod kave, kofein djeluje kao stimulans. Radije uživajte u ovoj slastici dovoljno rano, barem nekoliko sati prije nego namjeravate u krevet.

Rajčice i umak od rajčica

Bilo da jedete salatu ili tjesteninu s omiljenom marinarom, rajčice za večeru nisu najsretniji izbor. One su prepune aminokiseline tiramin koja aktivira ispuštanje norepinefrina - hormona koji podiže krvni tlak. Ova kemijska slagalica na kraju uzrokuje da vam se poveća aktivnost mozga i onemogućuje spavanje.

iStock

Gazirani sokovi

Osim što su puni šećera, kemije i praznih kalorija, ako se natankate gaziranog prije spavanja vaš će se metabolizam usporiti i umjesto da kalorije potrošite one će se pospremiti u salo. Osim toga, gazirani sokovi sadrže kofein, o čemu smo pisali u prošle dvije točke.

Suhomesnato meso i sir

Osim rajčica i ovaj par delicija pun je tiramina, osim toga puni su i soli koja također podiže tlak, od koje ožednimo i slično... Ako je meso i začinjeno, kulen, kobase, ne mora to biti samo slani pršut, također nećete moći mirno zaspati. U ovim delikatesama bolje je, a i zdravije, uživati ranije tijekom dana.

Profimedia

Masna i slatka hrana

Ne morate držati redukcijsku dijetu da poštujete ovo pravilo, najnovija istraživanja pokazala su da grickalice i hrana koja je puna masti i šećera uzrokuje isprekidan san, bez obzira na vašu težinu. Za večeru je bolje izabrati nemastan obrok s visokim udjelom proteina, jer od takve hrane se brže zaspi.

Citrusno voće

Osim što vitamin c razbuđuje gotovo poput kofeina, citrusi su i prirodni diuretici. Ako se natrpate naranči, mandarina, grejpa ili limuna prije spavanja, mogli biste svako malo trčati do toaleta, umjesto da mirno spavate.

hrana

spavanje

san

newsletter

Prijavite se na Newsletter