AKTUALNO

U Parizu su električnim romobilima dani odbrojani: Od 9. rujna više ih se neće smjeti voziti gradskim ulicama

Čak 90 posto birača želi zabraniti e-skutere koji se iznajmljuju, ali glasalo je samo osam posto Parižana

Električni romobili (ilustracija)

 Profimedia

Iznajmljivanje električnih romobila u Parizu nije zabranjeno nametanjem vlade, već javnom odlukom. Gradsko vijeće francuske prijestolnice pitalo je građane žele li zadržati ili izbaciti ovaj novi oblik mobilnosti sa svojih ulica, 90 posto birača izabralo je drugu opciju, premda uhnje na samo glasovanje došlo tek 8 posto.

Električni romobili nisu dobro prihvaćeni u Parizu pa će Grad zabraniti iznajmljivanje električnih romobila.

image

Električni romobili (ilustracija)

Tom Dubravec/CROPIX

Već mjesecima zapravo traje rasprava o tome treba li zadržati ili zabraniti korištenje električnih romobila za iznajmljivanje na ulicama Pariza.

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo predložila je da Parižani odluče glasovanjem. Iako rezultat nije pravno obvezujući, Hidaldo je obećala poštovati i pridržavati se rezultata glasovanja.

image

Električni romobili (ilustracija)

Profimedia

Obveza vijećnika postavlja datum isteka za iznajmljivanje električnih romobila u Parizu od 1. rujna ove godine. Trenutno postoje tri tvrtke koje upravljaju uslugom iznajmljivanja romobila u glavnom gradu Francuske: Lime, Dott i Tier, s ukupnom flotom od 15.000 skutera.

Posebno je upečatljivo da je Pariz bio jedan od prvih europskih gradova koji je zabranio iznajmljivanje električnih romobila na svojim ulicama, budući da je bio i jedan od pionira u njihovom uključivanju. Ovaj oblik urbane mobilnosti stigao je u glavni grad Francuske 2018. s više od 12 operatera koji su se prijavili za pružanje usluge.

image

Električni romobili (ilustracija)

Profimedia

Gradonačelnica, koja je u Vladi od 2014., uvijek je bila protiv iznajmljivanja romobila koje smatra opasnim, ne baš ekološkim (zbog trajanja litijskih baterija) i izvorima sukoba na javnim mjestima. Na ulici se vodi rasprava između onih koji ih redovito koriste i smatraju da su vrlo korisni i pješaka, vozača i biciklista koji o njima govore kao o konfliktnim osobama, a bilo je i puno nesreća sa smrtnim ishodom u sudarima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 17:42